Gdy towar ma wady, wolno go zwrócić. Polacy coraz chętniej wydają pieniądze za granicą, i to nie tylko na ubrania, ale również na sprzęt rtv itp. Kuszą też atrakcyjne ceny przelotów do większości europejskich miast.
Nie wszyscy jednak wiedzą, że podczas zagranicznych zakupów mamy praktycznie takie same uprawnienia jak na wyprzedażach w Polsce. Mimo że zapłaciliśmy w euro, a do tego podczas sezonowych obniżek.
Warto zatem poznać swoje prawa. I to jeszcze przed wyjazdem.
Tylko gdy są wady
Zanim wydamy pieniądze, powinniśmy oczywiście dobrze się zastanowić. W Unii Europejskiej przepisy nie dają klientom prawa do zwrotu pełnowartościowego towaru. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru i zwrotu gotówki lub wymiany na inny. Zależy to od jego dobrej woli.
Przykład
Pani Zosia kupiła podczas sezonowej wyprzedaży w Paryżu pięć sukienek. Następnego dnia stwierdziła, że dwie z nich mają nieciekawy kolor. Wróciła do sklepu, aby je zwrócić. Sprzedawca odmówił. Miał takie prawo. Sukienki nie miały żadnych wad. Klientce nie odpowiadał wprawdzie ich kolor, ale to nie powód do żądania zwrotu pieniędzy.