Od stycznia zmienia się regulamin UPC Polska. Spółka informuje klientów, że mogą zdecydować, czy przyjmują nowe warunki. Jeśli nie chcą ich przyjąć, powinni złożyć operatorowi deklarację. Wtedy mogą odejść bez płacenia kar umownych. Dla klientów to dobra okazja, aby znaleźć lepsze oferty.
[srodtytul]Prawa klienta[/srodtytul]
Informacja od operatora nie jest jedynie miłym gestem, ale ustawowym obowiązkiem. Nakłada go [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=78DD2959F3751E309FBF0E70BE21F8DE?id=174502]prawo telekomunikacyjne (DzU z 2004 r. nr 171, poz. 1800 ze zm.)[/link]. Z art. 60a i 61 wynika, jakie prawa ma abonent, gdy zmieniają się warunki umowy albo ceny usług.
Dostawca np. usług telefonicznych lub internetowych musi doręczyć abonentowi na piśmie treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy zawartych w regulaminie. Zmiany te trzeba podać z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem ich w życie. Abonenci muszą być także poinformowani o prawie wypowiedzenia umowy, gdyby nie akceptowali proponowanych zmian.
Co się stanie, gdy klient zechce skorzystać z prawa do wypowiedzenia umowy? Dostawcy usług nie przysługuje wtedy roszczenie odszkodowawcze, jakie jest zastrzeżone w każdym innym wypadku, gdy abonent zamierza zerwać umowę przed terminem. Nie może też domagać się zwrotu udzielonej ulgi (gdy np. klient nabył telefon komórkowy w promocji „za złotówkę” z dwuletnim abonamentem). Ważne, że o tych finansowych skutkach wypowiedzenia umowy należy wprost poinformować abonentów.