Reklama
Rozwiń

Co musi być w odpowiedzi

Publikacja: 02.03.2010 03:15

Co musi być w odpowiedzi

Foto: www.sxc.hu

[b]Odpowiedź dostawcy usług telekomunikacyjnych na wniesioną reklamację powinna zawierać:[/b]

- nazwę jednostki, która rozpatrzyła reklamację;

- rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania roszczenia;

- podstawę prawną rozstrzygnięcia;

- w razie przyznania odszkodowania określenie jego kwoty i terminu wypłaty;

- w wypadku decyzji o zwrocie innej należności (zawyżony rachunek telefoniczny) określenie kwoty i terminu zwrotu;

- pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. Jeśli skargę złożyła osoba fizyczna – informację o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu mediacyjnym lub przed sądem konsumenckim;

- podpis upoważnionego pracownika reprezentującego operatora wraz z podaniem jego stanowiska służbowego.

W razie odmowy uznania reklamacji w całości lub części w odpowiedzi operator musi zawrzeć wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne odmowy. Odpowiedź taka powinna zostać doręczona przesyłką poleconą.

Dostawca usług ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi. Brak jego reakcji po tym czasie jest równoznaczny z uznaniem roszczenia.

[b]Odpowiedź dostawcy usług telekomunikacyjnych na wniesioną reklamację powinna zawierać:[/b]

- nazwę jednostki, która rozpatrzyła reklamację;

Pozostało jeszcze 89% artykułu
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Prawo w Polsce
Ponad pół tysiąca głosów na Nawrockiego przypisanych niesłusznie Trzaskowskiemu
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców