Reklama

Co musi być w odpowiedzi

Publikacja: 02.03.2010 03:15

Co musi być w odpowiedzi

Foto: www.sxc.hu

[b]Odpowiedź dostawcy usług telekomunikacyjnych na wniesioną reklamację powinna zawierać:[/b]

- nazwę jednostki, która rozpatrzyła reklamację;

- rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania roszczenia;

- podstawę prawną rozstrzygnięcia;

- w razie przyznania odszkodowania określenie jego kwoty i terminu wypłaty;

Reklama
Reklama

- w wypadku decyzji o zwrocie innej należności (zawyżony rachunek telefoniczny) określenie kwoty i terminu zwrotu;

- pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. Jeśli skargę złożyła osoba fizyczna – informację o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu mediacyjnym lub przed sądem konsumenckim;

- podpis upoważnionego pracownika reprezentującego operatora wraz z podaniem jego stanowiska służbowego.

W razie odmowy uznania reklamacji w całości lub części w odpowiedzi operator musi zawrzeć wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne odmowy. Odpowiedź taka powinna zostać doręczona przesyłką poleconą.

Dostawca usług ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi. Brak jego reakcji po tym czasie jest równoznaczny z uznaniem roszczenia.

Prawo karne
Prokurator krajowy o śledztwach ws. Ziobry, Romanowskiego i dywersji
Konsumenci
Nowy wyrok TSUE ws. frankowiczów. „Powinien mieć znaczenie dla tysięcy spraw”
Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Samorząd
Więcej czasu na plany ogólne w gminach. Bruksela idzie Polsce na rękę
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama