W rezultacie budowa konkretnej infrastruktury publicznej na zasadach określonych w [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=20F62136B48507301C474FD60200D45D?id=299853]ustawie o PPP[/link] uzależniona będzie przede wszystkim od właściwości oraz uwarunkowań biznesowych danego przedsięwzięcia.
[wyimek]PPP nie jest tradycyjnie rozumianym zamówieniem, w którym wynagrodzenie jest z góry określone[/wyimek]
Partnerzy prywatni nie tylko bowiem zechcą odzyskać poczynione w związku z wykonaniem danej inwestycji nakłady, ale także dążyć będą do osiągnięcia satysfakcjonującego ich zysku. Aby zachęcić podmioty prywatne do uczestniczenia we wspólnych przedsięwzięciach, często także tych mniej zyskownych albo wręcz niedochodowych, [b]nowa ustawa dopuszcza wykonanie przez partnera prywatnego powierzonych zadań za odpowiednio uzgodnionym wynagrodzeniem płaconym bezpośrednio przez podmiot publiczny.[/b] W świetle ustawy podstawę współpracy stanowić będzie umowa, w której partner prywatny zobowiązuje się do realizacji przedsięwzięcia za wynagrodzeniem oraz poniesienia w całości albo w części wydatków na jego realizację lub poniesienia ich przez osobę trzecią. Podmiot publiczny zobowiązuje się natomiast do współdziałania w osiągnięciu celu przedsięwzięcia, w szczególności poprzez wniesienie wkładu własnego.
[srodtytul]Zasadnicze formy wynagrodzenia[/srodtytul]
Wynagrodzenie partnera prywatnego uzgodnione w łączącej strony umowie powinno uwzględniać przewidywane jego nakłady związane z realizacją inwestycji oraz przewidywane koszty świadczenia usług publicznych, jakie ma on pokrywać. Mogą to być np. koszty utrzymania infrastruktury czy koszty kredytów. Jak zaakcentowano powyżej, wynagrodzenie będzie także uwzględniać odpowiednio skalkulowany zysk.