Potrzebujący pomocy mogą dzwonić w tygodniu na krakowski [b]numer 012 260 98 98 (w godzinach 9 – 15)[/b].
Z uruchomionej przez Stowarzyszenie Podatników w Polsce infolinii skorzystały już dziesiątki osób z południowej Polski. Dzwonią głównie przedsiębiorcy, którzy ucierpieli w wyniku powodzi, jak również przedstawiciele zakładów pracy, które chcą udzielić pomocy swoim poszkodowanym pracownikom. Dyżury pełnione są przez doradców i konsultantów podatkowych będących społecznymi ekspertami stowarzyszenia.
– Będziemy się starać pomóc wszystkim zgłaszającym się poszkodowanym. Nasi eksperci wykazują duże zaangażowanie i zrozumienie dla tragedii, jaka dotknęła wielu przedsiębiorców. Często się zdarza, że zadawane pytania nie mają charakteru pytań prawno-podatkowych, lecz eksperci starają się pomóc w każdej sytuacji – podkreśla Marek Niemczyk, prezes stowarzyszenia.
Zdaniem Magdaleny Kuszczak, doradcy podatkowego, która koordynuje pracę infolinii, dzwoniący podatnicy najczęściej pytają o to, co mają zrobić przedsiębiorcy dotknięci powodzią, którzy nie mają pieniędzy na spłatę bieżących zobowiązań podatkowych. Ci, którzy znaleźli się w takiej sytuacji, powinni wystąpić do naczelnika urzędu skarbowego o ulgę w spłacie tych zobowiązań, powołując się na art. 67a [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=21FE54103B5BCCD01EFA1D9AD0CE9DBE?id=176376]ordynacji podatkowej[/link].
[b]W grę wchodzą odroczenie terminu zapłaty podatku, rozłożenie na raty lub nawet umorzenie zaległości wraz z odsetkami[/b], gdy jest to uzasadnione ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.