Jeep wycofuje się ze elektrycznej strategii. Nowe modele z silnikami spalinowymi

Dwa nowe modele Jeepa, które pierwotnie miały być oferowane wyłącznie z napędem elektrycznym, będą teraz także wyposażone w silniki spalinowe. Recon i Wagoneer S przełamują elektryczny trend, a Jeep staje się kolejną marką, która rewiduje swoje elektryczne plany.

Publikacja: 29.04.2024 08:13

Jeep chce oferować swoje nowe modele również z silnikami spalinowymi

Jeep chce oferować swoje nowe modele również z silnikami spalinowymi

Foto: mat. prasowe

Grupa Stellantis już kilkakrotnie podejmowała ten krok: modele, które pierwotnie były oferowane wyłącznie z napędem elektrycznym, są teraz oferowane również z silnikami spalinowymi diesla i benzynowymi. Powodem tego jest słaby światowy popyt na samochody elektryczne, który nie napędza sprzedaży pojazdów elektrycznych do pierwotnie pożądanych i przewidzianych ilości. Jeep, który jako marka również należy do koncernu Stellantis już wcześniej zaliczył taką przygodę z modelem Avengera, który był planowany jako samochód wyłącznie z napędem elektryczny. Bardzo szybko okazało się, że sprzedaż terenowego elektryka mocno kuleje i w ofercie pojawiły się wersje hybrydowe klasyczna z turbodoładowanym silnikiem benzynowym.

Jeep Recon

Jeep Recon

mat. prasowe

Czytaj więcej

Jeep Avenger: Spaghetti western

Teraz dwa kolejne nowe modele Jeepa, które wcześniej były zapowiedziane wyłącznie z napędem elektrycznym będą od początku wejścia na rynek oferowane z silnikami benzynowymi. Są to Jeep Recon, terenówka w stylu Jeepa Wranglera oraz Wagoneer S, luksusowy SUV, który stanowi uzupełnienie Jeepa Grand Cherokee. Zmianę poglądów umożliwia platforma STLA Large, którą alternatywnie można wyposażyć w napędy elektryczne lub konwencjonalne silniki spalinowe.

Jeep Wagoneer S Concept

Jeep Wagoneer S Concept

mat. prasowe

Jeep stracił dużo klientów po przejściu na zelektryfikowane napędy

Jeep zmaga się ostatnio z gwałtownie spadającymi wynikami sprzedaży na swoim rodzimym rynku. Przyczynił się do tego wycofywanie się z atrakcyjnego cenowo Jeepa Cherokee oraz likwidacja w kilku stanach USA tańszych wersji spalinowych popularnego Jeepa Wranglera, których teraz, podobnie jak w Europie, oferowany jest wyłącznie z napędem hybrydowym. Ponadto Jeep w USA zdecydowanie odczuwa skutki nowego konkurenta Forda Bronco, dostępnego z klasycznymi napędami co zachęca wielu właścicieli Wranglera do zmiany auta.

Jeep Recon

Jeep Recon

mat. prasowe

Jeep Wagoneer S Concept

Jeep Wagoneer S Concept

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy model Jeepa jednak z silnikiem spalinowym. Tańszy o 74 tys. zł od elektryka

Grupa Stellantis już kilkakrotnie podejmowała ten krok: modele, które pierwotnie były oferowane wyłącznie z napędem elektrycznym, są teraz oferowane również z silnikami spalinowymi diesla i benzynowymi. Powodem tego jest słaby światowy popyt na samochody elektryczne, który nie napędza sprzedaży pojazdów elektrycznych do pierwotnie pożądanych i przewidzianych ilości. Jeep, który jako marka również należy do koncernu Stellantis już wcześniej zaliczył taką przygodę z modelem Avengera, który był planowany jako samochód wyłącznie z napędem elektryczny. Bardzo szybko okazało się, że sprzedaż terenowego elektryka mocno kuleje i w ofercie pojawiły się wersje hybrydowe klasyczna z turbodoładowanym silnikiem benzynowym.

Na prąd
Jest pozwolenie na budowę fabryki Izery. Rząd nie zdecydował, czy się zgodzi na inwestycję
Na prąd
Elektryczny Rimac Nevera klapą sprzedażową. „Superbogaci wolą silniki spalinowe”
Na prąd
Motoryzacyjny gigant wycofuje się z elektrycznej strategii
Na prąd
Produkcja e-aut generuje wyższe emisje CO2 niż modeli spalinowych
Na prąd
Pożar u największego producenta stacji ładowania w Europie