Reklama
Rozwiń
Reklama

Panika na muzycznym rynku

Największe koncerny muzyczne straciły miliardy po tym, jak raporty ujawniły, że spada liczba subskrypcji w Wielkiej Brytanii. Może to być niepotrzebna panika, bo globalne dane są dobre.

Publikacja: 21.06.2022 18:03

Panika na muzycznym rynku

Foto: Adobe stock

Szokujące okazały się dane dotyczące rezygnacji z usług Spotify w Wielkiej Brytanii. Jak podało BBC, z płatnej subskrypcji w pierwszym kwartale zrezygnowało milion osób. Przyczyny są proste: gospodarstwa domowe są zmuszone do oszczędzania przy wzroście cen żywności i energii.

Firma Kantar, badająca nastroje konsumentów wskazała, że aż 37 procent podało taką przyczynę rezygnacji z korzystania z płatnej muzyki w sieci. Najszybciej grupa ta rośnie w populacji poniżej 35. roku życia. Dotyczy to również Amazona. Za roczną subskrypcję Spotify i Amazona trzeba rocznie zapłacić po 120 funtów. Okazuje się, że to kwota zauważalna w malejącym domowym budżecie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Muzyka popularna
The Cure, Nick Cave i David Byrne na Open’erze’26
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Muzyka popularna
Ozzy Osbourne potępia zza grobu marihuanę i wspomina jak zjadł głowę nietoperza
Muzyka popularna
Erykah Badu, królowa neo-soulu zaśpiewa w Gdyni dwa razy
Muzyka popularna
Ace Frehley, współzałożyciel Kiss, który „robił dym na scenie", nie żyje
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Muzyka popularna
Grzegorz Turnau: Unikam roli kustosza własnego muzeum
Reklama
Reklama