Z danych opublikowanych przez portal mediatraffic.de, który monitoruje światową fonografię, dowiadujemy się, że Adele zabrakło tygodnia, a może dwu, do pokonania amerykańskiej gwiazdki Disneya w rywalizacji o tytuł autorki najczęściej kupowanej płyty 2021 r. „Sour” Rodrigo sprzedało się w 4 mln 109 egz. (to suma CD, winyli oraz ekwiwalentu odtworzeń w sieci).
Olivia Rodrigo urodziła się w 2003 r. i do tej pory była znana z roli Paige Olvera w serialu sitcomowego dla dzieci „Bizaardvark” Disney Channel, a także roli Nini Salazar-Roberts w serialu „High School Musical: The Musical: The Series” Disney+.
W 2020 r. podpisała kontrakt z Interscope i Geffen Records, po czym wydała debiutancki singel „Drivers License”, który szybko znalazł się na szczycie list przebojów na całym świecie. Debiutancki album „Sour” lansowały też przeboje „Deja Vu” i „Good 4 U”. Płyta była owocem pandemii, ale miała też opowiadać o emocjach, o których zazwyczaj kobiety wolą milczeć. Ukazała się 21 maja, przez cały rok znakomicie się sprzedawała, dlatego Adele nie zdołała „rzutem na taśmę” dogonić debiutantki.
Adele ze swoim partnerem Richem Paulem na meczu NBA między Los Angeles Lakers a Atlanta Hawks
Ostatecznie płyta „30” Adele, zwana „rozwodową”, przez sześć tygodni 2021 r. rozeszła się w 3 mln 699 egz. Ciekawa rywalizacja rozegrała się na kolejnych pozycjach. Ed Sheeran zapowiadał, że rywalizować może tylko z Adele, tymczasem ten plan się nie powiódł. Płyta „=” sprzedała się w 1 mln 693 tys. egz.