Reklama
Rozwiń

Gdy kina liczą na reklamowe odbicie, zyskuje YouTube

W tym roku firmy przeznaczą na reklamę więcej niż w pierwszym roku epidemii. Do sektorów mogących szybko odrobić straty zaliczane są kina. Gdy się otworzą.

Publikacja: 11.01.2021 21:00

Gdy kina liczą na reklamowe odbicie, zyskuje YouTube

Foto: Adobe Stock

W 2020 r. przychody kin z reklam spadły o około 70 proc., do około 50 mln zł. W tym roku będzie to najszybciej rosnący segment reklamowego rynku – uważają eksperci z domu mediowego Mindshare i New Age Media International (Grupa Cineworld).

- Nasze estymacje na 2021 roku wskazują, że sumaryczne wydatki na reklamę w Polsce wzrosną względem 2020 roku o 8 procent. Biorąc pod uwagę, że miniony rok przyniósł spadek o 12 proc. oznacza to, że rynek nie wróci jeszcze do poziomu z 2019 roku – mówi Karolina Chołuj, dyrektor pionu badawczo-analitycznego Business Planning w domu mediowym Mindshare.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji