Reklama
Rozwiń
Reklama

Rośnie rywal dla tradycyjnych portali

Po serwisach społecznościowych przyszła moda na portale wiedzy. Jest ich coraz więcej i w szybkim tempie zdobywają tysiące nowych użytkowników

Aktualizacja: 09.05.2008 15:35 Publikacja: 09.05.2008 09:35

Rośnie rywal dla tradycyjnych portali

Foto: Rzeczpospolita

Ponad 16,5 tys. specjalistycznych tekstów, raportów, analiz – to oferta portalu wiedzy Expertia.pl. To internetowe przedsięwzięcie katowickiego wydawnictwa Elamed, działającego od 16 lat. Podobnych portali wiedzy jest w polskim Internecie coraz więcej – od Nowoczesnej Firmy przez RepXpert po znaną wszystkim Wikipedię.

– Postawiliśmy nie na informacje i ciekawostki, którymi Internet jest przepełniony, ale na treści pogłębione, reprezentujące odpowiedni poziom merytoryczny, i na współpracę z ekspertami – powiedziała „Rz” Agnieszka Stec-Gadomska, menedżer ds. PR w firmie Elamed. – Pierwsze tygodnie funkcjonowania portalu są obiecujące, notujemy ciągły wzrost liczby użytkowników – dodała.

Expertia.pl skoncentrowała się na kilku dziedzinach wiedzy, m.in. medycznej, pozyskała do współpracy prof. Zbigniewa Religę, ośrodek kardiochirurgii w Zabrzu, Uniwersytet Śląski. Wydawca liczy na rosnące wpływy z reklamy online, w miarę jak portal zdobywać będzie użytkowników.

O wykrystalizowanym modelu biznesowym można mówić w przypadku dużo dłużej działającego portalu Nowoczesna Firma (NF.pl). Skierowany jest do przedsiębiorców i menedżerów. Od stycznia ubiegłego roku liczba jego użytkowników powiększyła się ponaddwukrotnie, do 463 tys. miesięcznie. Na stronach portalu emitowane są reklamy (to efekt m.in. współpracy z ARBOmedia, jedną z największych sieci reklamy online). Co więcej, NF.pl jest także platformą, na której sprzedawane są usługi związane z prowadzeniem firm (np. szkoleniowe). Roczna wartość tych transakcji sięga już 100 mln zł.

Serwis RepXpert dla profesjonalistów zajmujących się eksploatacją i obsługą samochodów ciężarowych udostępnia m.in. raporty o rynku motoryzacyjnym, prowadzi centrum kompetencji, prezentuje technologie itd.

Reklama
Reklama

– Z badań wynika, że 31 proc. firm transportowych czerpie wiedzę z Internetu, dlatego powstała polska wersja serwisu RepXpert, który najpierw funkcjonował w językach niemieckim i angielskim – podkreśla Alfred Franke z MotoFocus.pl, która zajmuje się polską edycją portalu.

– To przyszłościowy kierunek rozwoju witryn – uważa Andrzej Garapich, prezes spółki Polskie Badania Internetu. – Ale wątpliwe jest, aby mogły się utrzymać tylko z opłat za fachowe treści. Silą rzeczy będą rywalizować o pieniądze z reklamy internetowej – dodaje. Pionierem portali wiedzy jest Wikipedia, z której w Polsce korzysta miesięcznie 5,9 mln użytkowników.

Ponad 16,5 tys. specjalistycznych tekstów, raportów, analiz – to oferta portalu wiedzy Expertia.pl. To internetowe przedsięwzięcie katowickiego wydawnictwa Elamed, działającego od 16 lat. Podobnych portali wiedzy jest w polskim Internecie coraz więcej – od Nowoczesnej Firmy przez RepXpert po znaną wszystkim Wikipedię.

– Postawiliśmy nie na informacje i ciekawostki, którymi Internet jest przepełniony, ale na treści pogłębione, reprezentujące odpowiedni poziom merytoryczny, i na współpracę z ekspertami – powiedziała „Rz” Agnieszka Stec-Gadomska, menedżer ds. PR w firmie Elamed. – Pierwsze tygodnie funkcjonowania portalu są obiecujące, notujemy ciągły wzrost liczby użytkowników – dodała.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama