Ponad 16,5 tys. specjalistycznych tekstów, raportów, analiz – to oferta portalu wiedzy Expertia.pl. To internetowe przedsięwzięcie katowickiego wydawnictwa Elamed, działającego od 16 lat. Podobnych portali wiedzy jest w polskim Internecie coraz więcej – od Nowoczesnej Firmy przez RepXpert po znaną wszystkim Wikipedię.
– Postawiliśmy nie na informacje i ciekawostki, którymi Internet jest przepełniony, ale na treści pogłębione, reprezentujące odpowiedni poziom merytoryczny, i na współpracę z ekspertami – powiedziała „Rz” Agnieszka Stec-Gadomska, menedżer ds. PR w firmie Elamed. – Pierwsze tygodnie funkcjonowania portalu są obiecujące, notujemy ciągły wzrost liczby użytkowników – dodała.
Expertia.pl skoncentrowała się na kilku dziedzinach wiedzy, m.in. medycznej, pozyskała do współpracy prof. Zbigniewa Religę, ośrodek kardiochirurgii w Zabrzu, Uniwersytet Śląski. Wydawca liczy na rosnące wpływy z reklamy online, w miarę jak portal zdobywać będzie użytkowników.
O wykrystalizowanym modelu biznesowym można mówić w przypadku dużo dłużej działającego portalu Nowoczesna Firma (NF.pl). Skierowany jest do przedsiębiorców i menedżerów. Od stycznia ubiegłego roku liczba jego użytkowników powiększyła się ponaddwukrotnie, do 463 tys. miesięcznie. Na stronach portalu emitowane są reklamy (to efekt m.in. współpracy z ARBOmedia, jedną z największych sieci reklamy online). Co więcej, NF.pl jest także platformą, na której sprzedawane są usługi związane z prowadzeniem firm (np. szkoleniowe). Roczna wartość tych transakcji sięga już 100 mln zł.
Serwis RepXpert dla profesjonalistów zajmujących się eksploatacją i obsługą samochodów ciężarowych udostępnia m.in. raporty o rynku motoryzacyjnym, prowadzi centrum kompetencji, prezentuje technologie itd.