Kierowany do mężczyzn Polsat Play wystartuje 6 października. Chwilę później lifting przejdzie kanał Polsat Zdrowie i Uroda, który zamieni się w lifestyle’owy Polsat Cafe.
Stacja Zygmunta Solorza-Żaka goni grupę TVN, która ma dziś największą wśród naziemnych nadawców grupę dziesięciu kanałów tematycznych. A jeszcze w tym roku otworzy kanał TVN Warszawa, który według branży może być zaczątkiem całej sieci kanałów lokalnych TVN.
Polsatowski kanał dla panów, który po godz. 23 ma nadawać programy erotyczne, stanie się pewnie konkurencją dla TVN Turbo. Play ma osiągnąć rentowność po dwóch latach, a na przełomie tego i przyszłego roku jego udział w rynku w najbardziej interesującej nadawców grupie widzów od 16 do 49 lat ma wynosić 0,2 proc.
– Pracujemy nad kolejnymi trzema, czterema kanałami tematycznymi – mówi Maciej Stec z zarządu telewizji Polsat. Przyznaje, że w ciągu roku Polsat zainwestował w kanały tematyczne (z wyłączeniem uruchomionego w czerwcu kosztownego kanału informacyjnego Polsat News) kilkadziesiąt milionów złotych. Teraz rozważa uruchomienie kanałów młodzieżowego, dziecięcego i edukacyjnego.
Stacje tematyczne mogą się stać poważnym orężem największych nadawców w walce o miejsca na cyfrowych multipleksach, czyli w uczestniczeniu w cyfryzacji telewizji naziemnej w Polsce. Uruchamiając je, najwięksi nadawcy zabezpieczają się też przed prognozowanym i już widocznym odpływem widzów z kanałów ogólnotematycznych (jak TVP 1, TVP 2, TVN czy Polsat) właśnie do stacji sprofilowanych.