Wczoraj o zmianie cenników poinformowała „Gazeta Wyborcza” – ceny reklam w jej wydaniu ogólnopolskim oraz pięciu dodatków (m.in. „Gazety Telewizyjnej”) wzrosły od 2 stycznia średnio o 7,9 proc. Zmieniły się też ceny reklam i ogłoszeń w niektórych jej wydaniach lokalnych. Tego samego dnia „Gazeta” podniosła swoją cenę egzemplarzową, podobnie jak wydawany przez wydawnictwo Axel Springer Polska „Dziennik”.
Najnowsze dane ZKDP pokazujące rozpowszechnianie płatne razem (sprzedaż w kiosku, prenumeracie oraz przekazywanie firmom egzemplarzy gazety do rozdawania np. w środkach transportu czy w hotelach) potwierdzają, że w listopadzie ubiegłego roku sprzedaż większości największych gazet wciąż malała. Najwięcej w porównaniu z listopadem rok wcześniej – 16,1 proc. – stracił „Dziennik”, którego sprzedaż wynosiła w listopadzie 150,5 tys. egz.
[wyimek]712 tys. egz. wynosiło w listopadzie 2008 r. płatne rozpowszechnianie „Rz”, „Gazety Wyborczej” i „Dziennika”[/wyimek]
Liderem na rynku był bulwarowy „Fakt” z wynikiem 481,6 tys. egz. (spadek o 7,2 proc.), a „Gazeta Wyborcza” sprzedawała 409 tys. egz. (spadek o 5,6 proc.). Jedynym tytułem z czołówki, którego sprzedaż nie spadła, był „Super Express” z wynikiem 203,2 tys. egz. (wzrost o 0,3 proc.). „Rz” sprzedawała średnio 152,6 tys. egz. Spadek o 13,3 proc. to m.in. wynik wysokiej sprzedaży w listopadzie 2007 roku, kiedy „Rz” promowała zmianę formatu.
Spadki dotknęły też bazujący na gazetach regionalnych projekt „Polska The Times”. Łączna sprzedaż 18 gazet ukazujących się z takim logo wynosiła w listopadzie ubiegłego roku 331,9 tys. egz., czyli aż o 18,3 proc. mniej niż rok wcześniej.