To duża zmiana po ubiegłym roku, kiedy rynek reklamy kinowej skoczył w porównaniu z 2007 r. aż o 49 proc. Z 72 mln zł w 2007 roku urósł do 107 mln zł – i tym samym okazał się najszybciej rosnącym segmentem rynku reklamowego w Polsce.

Jeszcze w ubiegłym roku analitycy z ZenithOptimedia szacowali, że wpływy kin z reklam przekroczą 104 mln zł dopiero w 2011 r. Jak oceniają teraz, ubiegły rok okazał się jednak dla branży kinowej „spektakularny”. Także według domu mediowego Starlink reklama w kinie urosła w ubiegłym roku najszybciej – szybciej niż telewizyjna, a nawet internetowa – bo aż o 32 proc., do 92,8 mln zł.

Zwyżki to przede wszystkim zasługa otwierania nowych kin, co powoduje zmiany w przyzwyczajeniach Polaków. Mając do kina coraz bliżej, chodzą do multipleksów coraz częściej, choć wciąż rzadko w porównaniu z innymi krajami. Statystyczny Polak bywa w kinie niecały raz w roku.

Dziś w Polsce działa ponad 60 multipleksów, przy czym trzy największe kinowe sieci – Cinema City (ma w Polsce 25 multipleksów), Multikino (po przejęciu sieci Silver Screen dysponuje 20 multipleksami) i Centrum Filmowe Helios (ma 21 wielosalowych kin i kilka liczących tylko jedną lub dwie sale) – wciąż planują kolejne kina w coraz mniejszych miastach. W tym roku Multikino ruszy np. z nowymi wielosalowymi obiektami w Poznaniu i Sopocie, a Helios – w Legnicy, Lubinie i Piotrkowie. Cinema City International w I kwartale 2010 r. zamierza mieć w Polsce 33 multipleksy.