Internauci powinni przestać zaglądać na jakiekolwiek strony WWW inne niż Facebook. Wszystko, czego potrzebuje większość z nich – newsy, przyjaciele, kontakty, gry i rozrywka – znajdą w serwisie, który ma zastąpić cały Internet. To strategia rozwoju największego (ponad 500 mln użytkowników) serwisu społecznościowego na świecie.
Portal kierowany przez Marka Zuckerberga właśnie zapowiedział nową usługę pocztową, dzięki której e-maile wysłane na wskazany adres mogą trafiać na konto na Facebooku. To skok na przychody z reklam, jakie w swoich serwisach pocztowych wyświetlają Google, Microsoft czy także polskie portale. Usługa ma sprawić, że zaglądanie do nich ma się stać niepotrzebne, a użytkownicy zamiast reklam, np. w poczcie Google'a, będą oglądali stronę Facebooka. – W jego interesie jest, by użytkownicy mieli minimum powodów do opuszczania witryny. Im więcej czasu spędzą na stronie, tym będzie ona atrakcyjniejsza dla reklamodawców – mówi Mike Walsh, znawca nowoczesnych technologii i autor książki "Futuretainment".
Pod względem ilości minut, jakie średnio miesięcznie spędzają użytkownicy, Facebook już w sierpniu wyprzedził zarówno wszystkie serwisy Google, jak i Yahoo! (przekraczając 40 mln minut miesięcznie). Przychody firmy, generowane głównie przez reklamy, są jednak nadal znacznie mniejsze niż np. Google'a (patrz ramka powyżej).
Nowe usługi Facebooka, w tym np. połączenia głosowe i wideo, nad którymi według niektórych źródeł pracuje firma, to element przygotowań do debiutu giełdowego, który może nastąpić w 2011 r. Według ekspertów cytowanych przez agencję Bloomberg notowanie na Wall Street (wartość emisji nie jest na razie znana) ułatwiłoby Facebookowi przejęcia innych, mniejszych spółek, które mogą być konieczne do dalszego rozwoju firmy.
Trudno określić, jak nowe, strategiczne inicjatywy Facebooka wpłyną na popularność portalu w poszczególnych krajach. W Polsce, jak przekonują eksperci, mimo szybko rosnącej popularności i medialnego szumu wokół Facebooka serwis wciąż sporo traci do Naszej-Klasy, znanej od niedawna jako NK.pl. – Zapominamy, że to największy portal społecznościowy w Polsce, z 13,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. To 77 proc. polskich internautów. Codziennie do NK.pl loguje się 6,5 mln osób – mówi Karol Świtała, dyrektor zarządzający Clue PR.