To 38 proc. wszystkich. Z badań TGI MillwardBrown SMG/KRC wynika tez, że z tej liczby 1,2 mln domów ma w domu już trzy lub więcej. To oznacza, że w ciągu dekady liczba takich gospodarstw zwiększyła się prawie dwa razy (w 2011 roku wynosiła 700 tys. ). - Wspólne oglądanie w salonie wciąż jest tradycją wielu polskich rodzin, ale od pewnego czasu obserwujemy zmianę zwyczajów. Obserwujemy swoistą personalizację. W coraz większym stopniu każdy domownik chce mieć telewizor w swoim pokoju i mieć wpływ na to co ogląda – komentuje Marcin Jarnicki, kierownik działu badań marketingowych w spółce ITI Neovision (wchodzący w skład Grupy TVN właściciel platformy cyfrowej „n"), która zebrała dane na ten temat.

Z badań Nielsen Audience Measurement wynika z kolei, że w2010 roku w ponad 4 milionach polskich domów był już telewizor o przekątnej ekranu co najmniej 30 cali. Jedna trzecia telewizorów jest już natomiast płaskoekranowa (ma ekrany LCD)

Operatorzy platform cyfrowych bardzo się takimi danymi interesują, bo pokazują one, jaki jest potencjał usługi multiroom, czyli udostępniania klientom płatnej telewizji rozwiązań umożliwiającej oglądanie telewizji na dwóch telewizorach w domu. Taką możliwość jako pierwsza zaoferowała klientom Cyfra+, następnie platforma „n" i Cyfrowy Polsat. Firamy nie podają jednak, jak dużo klientów korzysta z multiroomu.