Komplet magazynów na tablecie

Aplikacja Next Issue zebrała w jednym miejscu 32 amerykańskie miesięczniki i tygodniki

Aktualizacja: 14.04.2012 13:54 Publikacja: 14.04.2012 00:58

Komplet magazynów na tablecie

Foto: Rzeczpospolita

Istnieją już platformy gromadzące filmy (Netflix) czy muzykę (Spotify) pochodzącą z wielu źródeł. Teraz przyszła kolej na zebranie w jednym miejscu wielu renomowanych tytułów prasowych, by mogli korzystać z nich posiadacze tabletów. Nowa platforma nazywa się Next Issue i jest największym wspólnym cyfrowym źródłem prasy na rynku.

Tabletowe wersje ma już większość liczących się gazet na rynku. Istnieją również platformy skupiające po kilka tytułów. Wśród nich najbardziej znane Ongo, które odpłatnie udostępnia artykuły takich tuzów jak „The New York Times" czy „Washington Post".

Zaoferowaną przez Next Issue nowością jest to, że w jednym miejscu udało się zgromadzić tytuły należące do pięciu wielkich amerykańskich wydawców: News Corporation, Time Inc., Hearst, Meredith i Conde Nast. Udostępnili oni 32 magazyny: miesięczniki i tygodniki. Nie są to byle jakie tytuły, bo znalazły się wśród nich „Time", „Fortune", „People", „The New Yorker" czy „Vanity Fair".

Wszystko w jednym

– To ogromna zmiana dla klientów – zachwala Morgan Guenther, dyrektor Next Issue Media. – Dostarczamy wszystko razem: najpopularniejsze magazyny, niesamowite wrażenia czytelnicze, interaktywną zawartość i nielimitowany dostęp do całego katalogu.

Dostęp do 27 magazynów można uzyskać za 10 dol. miesięcznie. Za dodatkowe 5 dol. dostaniemy wstęp do kilku dodatkowych tytułów, wśród nich do „The New Yorkera" czy „People". Możliwe jest też wykupienie subskrypcji pojedynczego tytułu za 2 – 10 dol. miesięcznie lub uzyskanie dostępu do jednego artykułu za 3 – 6 dol. Jeśli mamy już subskrypcję tytułu papierowego, wydawnictwo za darmo dorzuca do niej wersję na tablet. Wersja testowa serwisu istnieje od maja 2011 roku, w kwietniu tego roku zaś uruchomiono jego pełną wersję. Do grudnia liczba dostępnych tam tytułów ma się podwoić lub nawet potroić.

Nie na iPada

Największą słabością Next Issue jest to, że aplikacja jest dostępna tylko dla tabletów z Androidem. Ten system operacyjny co prawda opanował około jednej trzeciej rynku tych urządzeń, ale aplikacja współpracuje tylko z najnowszymi wersjami Androida 3.0 lub 4.0, a w te wyposażonych jest zaledwie 6 proc. androidowych tabletów.

Co więcej, nie ma wersji Next Issue dla iPada, którego udział w rynku przekracza 60 proc. Właściciel aplikacji zapowiada, że w ciągu sześciu tygodni właściciele tabletów Apple'a będą mogli również korzystać z tej platformy. Nie wydaje się to jednak do końca realne, bo firma z jabłkiem w logo prowadzi przecież subskrypcję magazynów na własną rękę.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

a.stanislawska@rp.pl

Elektronika wypiera papier

Przeniesienie magazynów na platformę cyfrową to odpowiedź rynku prasy na boom tabletowy. Sprawił on, że ubiegłoroczna sprzedaż tych urządzeń (69 mln sztuk) okazała się czterokrotnie wyższa niż wyniki z 2010 roku. Prognozy firmy RISI przygotowane dla amerykańskich producentów papieru pokazują, że wykorzystanie papieru w książkach, magazynach i gazetach w USA spadnie do 2015 roku o ponad 20 proc. w odniesieniu do sprzedaży w 2010 roku. W ciągu najbliższych 15 lat spadek ten sięgnie 40 – 50 proc. Z kolei międzynarodowy Związek Kontroli Dystrybucji Prasy podał, że nakład cyfrowych wersji magazynów wzrósł o 125 proc. w drugiej połowie 2011 roku w porównaniu z drugim półroczem 2010 roku. Wyniósł 3,29 mln egzemplarzy. Mimo tego ogromnego wzrostu wersje cyfrowe stanowią zaledwie 1 proc. nakładu wszystkich płatnych magazynów.

Istnieją już platformy gromadzące filmy (Netflix) czy muzykę (Spotify) pochodzącą z wielu źródeł. Teraz przyszła kolej na zebranie w jednym miejscu wielu renomowanych tytułów prasowych, by mogli korzystać z nich posiadacze tabletów. Nowa platforma nazywa się Next Issue i jest największym wspólnym cyfrowym źródłem prasy na rynku.

Tabletowe wersje ma już większość liczących się gazet na rynku. Istnieją również platformy skupiające po kilka tytułów. Wśród nich najbardziej znane Ongo, które odpłatnie udostępnia artykuły takich tuzów jak „The New York Times" czy „Washington Post".

Pozostało 82% artykułu
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?