Firmy pokochały społeczności

Konto na przynajmniej jednej platformie społecznościowej ma już prawie 90 proc. firm z listy 100 największych firm magazynu „Fortune”

Publikacja: 30.07.2012 13:31

Firmy pokochały społeczności

Foto: Bloomberg

To miłość z rozsądku, bo do większej aktywności w Internecie zapewne zachęciły firmy wciąż błyskawicznie rosnące statystyki dotyczące portali społecznosciowych. Przy okazji giełdowego debiutu Facebook ujawnił, że ma już 900 mln użytkowników, You Tube - 800 mln, a na Twitterze „ćwierka" się 340 mln razy dziennie. W tym często o firmach, co podsycają one same – wystarczy przypomnieć szał, jaki ogarnął Internautów, gdy swoje konto na Twitterze założył amerykański magnat mediowy Rupert Murdoch.

Jak wynika z najnowszego raportu „Global Social Media Check-Up 2012" przeprowadzonego przez firmę Buson-Marsteller, miesięcznie o 100 największych firmach świata wg „Fortune" wspomina się w tego rodzaj mediach już 10,4 mln razy (najczęściej rozmowy dotyczą HP, Samsunga,Walmartu, Forda, Toyoty,BP, Verizon,Hondy i At&T).

- Tegoroczny raport pokazuje większą kreatywność firm z pierwszej setki magazynu „Fortune". Od 2010 roku ich działania ewoluowały od nadawania zwykłych przekazów po angażowanie odbiorców i kreowanie własnych treści. Firmy gromadzą teraz więcej multimedialnych materiałów, którymi chętnie dzielą się z użytkownikami na Twitterze, Facebooku i You Tube – podkreśla prezes Burson-Marsteller Worldwide Mark Penn.

Swoją stronę lub kanał na portalach społecznościowych ma już 87 proc. 100 największych firm (przy 79 proc. dwa lata temu). Najwięcej z nich – 82 proc., ma konto na Twitterze, bo to tam (5,5 mln „ćwierknięć" ze wspomnianych 10,4 mln wszystkich wzmianek o firmach) najczęściej gawędzi się o przedsiębiorstwach.

Jedna czwarta firm ma konto na serwisie Pinterest, a połowa – profil na Google+. Trzy czwarte firm jest obecne na Facebooku, do czego zapewne zachęca je rosnąca liczba sympatycznych „lajknięć", czyli kliknięć „lubię to" – średnio na każdą z setki największych światowych korporacji przypada ich dziś już 152,6 tys. (dwa lata temu było to ok. 40 tys.). Każdy kanał dużej firmy na YouTube ma średnio 1,67 tys. abonentów. I jego prowadzenie nie jest już tylko obowiązkową sztuką dla sztuki.

93 proc. światowych gigantów przyznaje, że uaktualnia swoje profile na Facebooku co tydzień, 70 proc. odpowiada na komentarze zamieszczane na Facebooku, a 79 proc. - aktywnie uczestniczy w twistowaniu. Zwłaszcza, że średnio każda firma ma już po 10 kont na Twitterze i Facebooku, 8 na YouTube, prawie 3 na G+ i 2 na Pinterest (osobne są tworzone na potrzeby rekrutacji, osobne dla poszczególnych marek lub odległych rejonów świata). Średnio każda firma z setki największych ma dziś firm ma już po 8 rożnych kont na wszystkich platformach łącznie.

To miłość z rozsądku, bo do większej aktywności w Internecie zapewne zachęciły firmy wciąż błyskawicznie rosnące statystyki dotyczące portali społecznosciowych. Przy okazji giełdowego debiutu Facebook ujawnił, że ma już 900 mln użytkowników, You Tube - 800 mln, a na Twitterze „ćwierka" się 340 mln razy dziennie. W tym często o firmach, co podsycają one same – wystarczy przypomnieć szał, jaki ogarnął Internautów, gdy swoje konto na Twitterze założył amerykański magnat mediowy Rupert Murdoch.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie