Gros Amerykanów korzysta z komórek w najbardziej typowy sposób, czyli wysyła z nich esemesy. Robi to 75,6 proc. ze 116,5 mln właścicieli smartfonów za oceanem. Mobilnych aplikacji używa już jednak 53,5 proc., wyszukiwarek internetowych: 52 proc., a na bloga lub portal społecznościowy zagląda z telefonu 38,3 proc. – podaje comScore w swoim najnowszym podsumowaniu obejmującym okres od czerwca do sierpnia tego roku. Ok. jedna trzecia (34 proc.) gra w mobilne gry, a 28,3 proc. słucha muzyki.
Jak prognozuje eMarketer, te ostatnie będą przynosić coraz większą część przychodów, jakie firmy pozyskują z udostępniania użytkownikom treści mobilnych. –Przychody z mobilnej muzyki, zarówno te ze sprzedaży plików, jak i streamingowane wprost na komórki , które w tym roku sięgną w USA 429,3 mln dol., do 2016 roku dobiją do 1,68 mld dol. – podaja analitycy eMarketera.
W ubiegłym roku było to jeszcze 14,4 proc. (największą cześć – 51,8 proc. - przychodów zapewniały wtedy treści wideo), ale w 2016 roku ten odsetek wzrośnie do 24,1 proc. (treści wideo będą wtedy zapewniać niecałą jedną trzecią wpływów branży). Istotnym źródłem przychodów będą też mobilne gry – od tego roku będą generującymi największe wpływy z mobilnych treści na amerykańskim rynku (zapewnią 43 proc. wszystkich i tak będzie przynajmniej do 2016 roku), głównie z opłat od graczy (np. tych za uzyskanie dodatkowych opcji w trakcie gry, zakup wirtualnych pieniędzy potrzebnych w wirtualnym świecie itp.).
Coraz popularniejsze serwisy z muzyką dla użytkowników mobilnych utrzymują się albo z przychodów z reklam albo z subskrypcji (ten model wybrała np. popularna w USA Pandora). Według przewidywań eMarketera, znaczenie opłat subskrypcyjnych będzie jednak malało. W tym roku zapewnią jeszcze 17,2 proc. wpływów z tego typu serwisów, ale w 2016 roku: już tylko 7,8 proc. Znacząco wzrośnie za to udział wpływów z reklam – z niecałych 69 proc. w tym roku do 86,2 proc. w 2016 roku.
Według szacunków PwC, już w tym roku w USA wpływy z cyfrowej muzyki (sięgną 3,69 mld dol.) przegonią te ze sprzedaży tradycyjnej (3,39 mld dol.).