W 2013 roku reklamowy hit, jakim rok wcześniej był ultraszybki Internet, ujrzymy nie tylko w kampaniach mobilnych operatorów. Sieci telewizji kablowych także zamierzają mocno promować usługi o najwyższych prędkościach, choć niektóre jeszcze w ubiegłym roku przyznawały, że ich abonenci najchętniej korzystają z prędkości niższych niż 10 Mb/s.
Sytuacja się zmienia, ponieważ kablówki, nie podnosząc cen, podnoszą prędkości oferowanych usług.
– Jeszcze przed rokiem 65 proc. naszych abonentów korzystało z przepływności do 10 Mb/s, a co trzeci z prędkości pomiędzy 11 a 50 Mb/s. Teraz blisko połowa ma przepływności pomiędzy 11 a 50 Mb/s. W zeszłym roku promowaliśmy głównie Internet 50 Mb/s. Od stycznia promujemy 250 Mb/s, więc w przyszłym roku o tej porze proszę się spodziewać jeszcze większych przetasowań – zapowiada Kinga Podraża, rzeczniczka wielkopolskiej Inei. Według niej w tym roku ta sieć chce zwiększyć bazę abonentów Internetu o 20 proc., do 120 tys. Ubiegły rok, po wzroście o blisko 20 tys. użytkowników, zamknęła z 105 tys. abonentów dostępu.
Ambitne plany, by przyspieszyć o 50 proc. tempo zdobywania klientów Internetu, mają także Multimedia Polska. To oznacza, że kablówka liczy na zdobycie nieco ponad 40 tys. użytkowników szerokopasmowego dostępu.
– W ubiegłym roku netto nasze statystyki liczby usług internetowych wzrosły o 75,3 tys. – mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimediów. Dzięki przejęciom operator zdobył 47,7 tys. abonentów, a dzięki własnym siłom sprzedażowym – 27,6 tys. To właśnie ta druga liczba ma się w 2013 r. powiększyć o połowę. Rogowski nie wyklucza też przejęć.