Kto da lepszą pocztę: Google, Microsoft czy Yahoo?

Wojna na serwisy pocztowe właśnie się rozpoczęła: Microsoft połączył swój serwis Hotmail z Outlookiem, odbierając 20 mln użytkowników Gmailowi

Publikacja: 20.02.2013 17:11

Kto da lepszą pocztę: Google, Microsoft czy Yahoo?

Foto: Bloomberg

Koncern z Redmond ogłosił ostateczny koniec swojego serwisu pocztowego Hotmail, który rozpoczyna proces integracji z usługą Outlook.com. Nowa skrzynka Microsoftu w ciągu sześciu miesięcy testowych działań zgromadziła kilkadziesiąt milionów użytkowników. Do końca lata tego roku zastąpi stary serwis.

W tej rozgrywce chodzi setki milionów internautów - właśnie tyle osób korzysta z największych na świecie darmowych serwisów pocztowych. A ci użytkownicy to baza bardzo dobrze poznanych klientów, do których można kierować reklamy profilowane w oparciu o treść wysyłanych i otrzymywanych e-maili. Tacy klienci to majątek.

Wiedzą o tym doskonale najwięksi dostawcy usługi poczty elektronicznej: Google, Yahoo i Microsoft. Ten pierwszy podbił rynek tym, że już w 2004 roku zaoferował internautom za darmo dostęp do kont pocztowych Gmail o gigantycznej jak na owe czasy pojemności 1 GB. Google podaje, że ma 425 mln kont pocztowych. Zdaniem firmy comScore (której raport nie uwzględnia jednak osób korzystających z poczty tylko ze smartfonów czy tabletów) w grudniu ubiegłego liczba użytkowników Gmaila sięgała 306 mln. Drugie w tym rankingu Yahoo zgromadziło 293 mln użytkowników, zaś należący do Microsoftu Hotmail – 267 mln.

Ten ostatni wkrótce zniknie z internetowej mapy, bo właściciele kont w tym serwisie do końca lata tego roku zostaną wchłonięci przez nową usługę Outlook.com. W ciągu sześciu miesięcy testowego funkcjonowania udało jej się zgromadzić 60 mln użytkowników. Microsoft chwali się, że przejmuje klientów od innych dużych serwisów pocztowych.

- Nasze badania w Stanach Zjednoczonych potwierdzają, że jedna trzecia użytkowników, którzy zaczęli używać Outlook.com, to dotychczasowi użytkownicy Gmaila. Oznacza to, że szukają zmiany, czegoś nowego – twierdzi Piotr Kaniowski z Microsoftu.

Firma kusi klientów dodatkowymi funkcjami. Podaje, że 25 mln klientów poczty Outlook.com skorzystało z usługi składowania danych w chmurze SkyDrive, która pod koniec stycznia miała łącznie ponad 200 mln użytkowników.

Microsoft ma zamiar wyłożyć od 30 do 90 mln dol. na promocję Outlooka w telewizji, Internecie, radiu i na billboardach – podaje agencja AP. To największe wydatki tego typu w historii poczty elektronicznej.

Koncern z Redmond ogłosił ostateczny koniec swojego serwisu pocztowego Hotmail, który rozpoczyna proces integracji z usługą Outlook.com. Nowa skrzynka Microsoftu w ciągu sześciu miesięcy testowych działań zgromadziła kilkadziesiąt milionów użytkowników. Do końca lata tego roku zastąpi stary serwis.

W tej rozgrywce chodzi setki milionów internautów - właśnie tyle osób korzysta z największych na świecie darmowych serwisów pocztowych. A ci użytkownicy to baza bardzo dobrze poznanych klientów, do których można kierować reklamy profilowane w oparciu o treść wysyłanych i otrzymywanych e-maili. Tacy klienci to majątek.

Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy