Reklama
Rozwiń
Reklama

Kto da lepszą pocztę: Google, Microsoft czy Yahoo?

Wojna na serwisy pocztowe właśnie się rozpoczęła: Microsoft połączył swój serwis Hotmail z Outlookiem, odbierając 20 mln użytkowników Gmailowi

Publikacja: 20.02.2013 17:11

Kto da lepszą pocztę: Google, Microsoft czy Yahoo?

Foto: Bloomberg

Koncern z Redmond ogłosił ostateczny koniec swojego serwisu pocztowego Hotmail, który rozpoczyna proces integracji z usługą Outlook.com. Nowa skrzynka Microsoftu w ciągu sześciu miesięcy testowych działań zgromadziła kilkadziesiąt milionów użytkowników. Do końca lata tego roku zastąpi stary serwis.

W tej rozgrywce chodzi setki milionów internautów - właśnie tyle osób korzysta z największych na świecie darmowych serwisów pocztowych. A ci użytkownicy to baza bardzo dobrze poznanych klientów, do których można kierować reklamy profilowane w oparciu o treść wysyłanych i otrzymywanych e-maili. Tacy klienci to majątek.

Wiedzą o tym doskonale najwięksi dostawcy usługi poczty elektronicznej: Google, Yahoo i Microsoft. Ten pierwszy podbił rynek tym, że już w 2004 roku zaoferował internautom za darmo dostęp do kont pocztowych Gmail o gigantycznej jak na owe czasy pojemności 1 GB. Google podaje, że ma 425 mln kont pocztowych. Zdaniem firmy comScore (której raport nie uwzględnia jednak osób korzystających z poczty tylko ze smartfonów czy tabletów) w grudniu ubiegłego liczba użytkowników Gmaila sięgała 306 mln. Drugie w tym rankingu Yahoo zgromadziło 293 mln użytkowników, zaś należący do Microsoftu Hotmail – 267 mln.

Ten ostatni wkrótce zniknie z internetowej mapy, bo właściciele kont w tym serwisie do końca lata tego roku zostaną wchłonięci przez nową usługę Outlook.com. W ciągu sześciu miesięcy testowego funkcjonowania udało jej się zgromadzić 60 mln użytkowników. Microsoft chwali się, że przejmuje klientów od innych dużych serwisów pocztowych.

- Nasze badania w Stanach Zjednoczonych potwierdzają, że jedna trzecia użytkowników, którzy zaczęli używać Outlook.com, to dotychczasowi użytkownicy Gmaila. Oznacza to, że szukają zmiany, czegoś nowego – twierdzi Piotr Kaniowski z Microsoftu.

Reklama
Reklama

Firma kusi klientów dodatkowymi funkcjami. Podaje, że 25 mln klientów poczty Outlook.com skorzystało z usługi składowania danych w chmurze SkyDrive, która pod koniec stycznia miała łącznie ponad 200 mln użytkowników.

Microsoft ma zamiar wyłożyć od 30 do 90 mln dol. na promocję Outlooka w telewizji, Internecie, radiu i na billboardach – podaje agencja AP. To największe wydatki tego typu w historii poczty elektronicznej.

Koncern z Redmond ogłosił ostateczny koniec swojego serwisu pocztowego Hotmail, który rozpoczyna proces integracji z usługą Outlook.com. Nowa skrzynka Microsoftu w ciągu sześciu miesięcy testowych działań zgromadziła kilkadziesiąt milionów użytkowników. Do końca lata tego roku zastąpi stary serwis.

W tej rozgrywce chodzi setki milionów internautów - właśnie tyle osób korzysta z największych na świecie darmowych serwisów pocztowych. A ci użytkownicy to baza bardzo dobrze poznanych klientów, do których można kierować reklamy profilowane w oparciu o treść wysyłanych i otrzymywanych e-maili. Tacy klienci to majątek.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama