Przychody Facebooka były o 53 proc. wyższe niż rok wcześniej i wynosiły w II kwartale 1,81 mld dol. Narastająco po I półroczu sięgały natomiast 3,27 mld dol. – to o 46 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie.
Zysk netto firmy Marka Zuckerberga wynosił w II kwartale 333 dol. (przy 157 mln dol. straty przed rokiem), a po I półroczu: 552 mln dol. (przy 48 mln dol. rok wcześniej). – Wzrosła liczba użytkowników naszej społeczności oraz jej zaangażowanie w korzystanie z portalu, dzieki czemu pokazujemy dziś dobre wyniki, zwłaszcza, jeśli chodzi o segment mobilny – podkreślał Mark Zuckerberg, założyciel i prezes Facebooka. Jak dodał, wzmocnienie działalności portalu w obszarze mobilnym zabezpiecza portal na przyszłość (słaba obecność Facebooka wśród mobilnych użytkowników Internetu w chwili jego giełdowego debiutu wywołała falę krytyki ze strony ekspertów).
W czerwcu portal miał 1,1 5 mld użytkowników – o ok. jedną piątą więcej niż rok wcześniej. 819 mln osób wchodziło na Facebooka z komórek (to o 51 proc. więcej niż przed rokiem).
W II kwartale gros wpływów portalu stanowiły przychody reklamowe – 1,6 mld dol. (61 proc. wzrost r/r). Przychody z reklam wyświetlanych użytkownikom mobilnym wynosiły 41 proc. tej kwoty. Wpływy z opłat od użytkowników wynosiły 214 mln dol., o 11 proc. więcej niż przed rokiem.
Jak podała firma, łączny dzienny czas, jaki ludzkość spędza na Facebooku, przekroczył w czerwcu 20 miliardów minut.