Reklama
Rozwiń

Wyniki finansowe Facebooka

Największy społecznościowy portal świata miał w II kwartale 1,81 mld dol. przychodów oraz 33 mln zysku netto. Mocno wzrosła liczba jego użytkowników mobilnych.

Publikacja: 25.07.2013 17:33

Wyniki finansowe Facebooka

Foto: Bloomberg

Przychody Facebooka były o 53 proc. wyższe niż rok wcześniej i wynosiły w II kwartale 1,81 mld dol. Narastająco po I półroczu sięgały natomiast 3,27 mld dol. – to o 46 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie.

Zysk netto firmy Marka Zuckerberga wynosił w II kwartale 333 dol. (przy 157 mln dol. straty przed rokiem), a po I półroczu: 552 mln dol. (przy 48 mln dol. rok wcześniej).  – Wzrosła liczba użytkowników naszej społeczności oraz jej zaangażowanie w korzystanie z portalu, dzieki czemu pokazujemy dziś dobre wyniki, zwłaszcza, jeśli chodzi o segment mobilny – podkreślał Mark Zuckerberg, założyciel i prezes Facebooka. Jak dodał, wzmocnienie działalności portalu w obszarze mobilnym zabezpiecza portal na przyszłość (słaba obecność Facebooka wśród mobilnych użytkowników Internetu w chwili jego giełdowego debiutu wywołała falę krytyki ze strony ekspertów).

W czerwcu portal miał 1,1 5 mld użytkowników – o ok. jedną piątą więcej niż rok wcześniej. 819 mln osób wchodziło na Facebooka z komórek (to o 51 proc. więcej niż przed rokiem).

W II kwartale gros wpływów portalu stanowiły przychody reklamowe – 1,6 mld dol. (61 proc. wzrost r/r). Przychody z reklam wyświetlanych użytkownikom mobilnym wynosiły 41 proc. tej kwoty. Wpływy z opłat od użytkowników wynosiły 214 mln dol., o 11 proc. więcej niż przed rokiem.

Jak podała firma, łączny dzienny czas, jaki ludzkość spędza na Facebooku, przekroczył w czerwcu 20 miliardów minut.

Reklama
Reklama

Przychody Facebooka były o 53 proc. wyższe niż rok wcześniej i wynosiły w II kwartale 1,81 mld dol. Narastająco po I półroczu sięgały natomiast 3,27 mld dol. – to o 46 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie.

Zysk netto firmy Marka Zuckerberga wynosił w II kwartale 333 dol. (przy 157 mln dol. straty przed rokiem), a po I półroczu: 552 mln dol. (przy 48 mln dol. rok wcześniej).  – Wzrosła liczba użytkowników naszej społeczności oraz jej zaangażowanie w korzystanie z portalu, dzieki czemu pokazujemy dziś dobre wyniki, zwłaszcza, jeśli chodzi o segment mobilny – podkreślał Mark Zuckerberg, założyciel i prezes Facebooka. Jak dodał, wzmocnienie działalności portalu w obszarze mobilnym zabezpiecza portal na przyszłość (słaba obecność Facebooka wśród mobilnych użytkowników Internetu w chwili jego giełdowego debiutu wywołała falę krytyki ze strony ekspertów).

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama