Reklama
Rozwiń
Reklama

Wyniki finansowe Facebooka

Największy społecznościowy portal świata miał w II kwartale 1,81 mld dol. przychodów oraz 33 mln zysku netto. Mocno wzrosła liczba jego użytkowników mobilnych.

Publikacja: 25.07.2013 17:33

Wyniki finansowe Facebooka

Foto: Bloomberg

Przychody Facebooka były o 53 proc. wyższe niż rok wcześniej i wynosiły w II kwartale 1,81 mld dol. Narastająco po I półroczu sięgały natomiast 3,27 mld dol. – to o 46 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie.

Zysk netto firmy Marka Zuckerberga wynosił w II kwartale 333 dol. (przy 157 mln dol. straty przed rokiem), a po I półroczu: 552 mln dol. (przy 48 mln dol. rok wcześniej).  – Wzrosła liczba użytkowników naszej społeczności oraz jej zaangażowanie w korzystanie z portalu, dzieki czemu pokazujemy dziś dobre wyniki, zwłaszcza, jeśli chodzi o segment mobilny – podkreślał Mark Zuckerberg, założyciel i prezes Facebooka. Jak dodał, wzmocnienie działalności portalu w obszarze mobilnym zabezpiecza portal na przyszłość (słaba obecność Facebooka wśród mobilnych użytkowników Internetu w chwili jego giełdowego debiutu wywołała falę krytyki ze strony ekspertów).

W czerwcu portal miał 1,1 5 mld użytkowników – o ok. jedną piątą więcej niż rok wcześniej. 819 mln osób wchodziło na Facebooka z komórek (to o 51 proc. więcej niż przed rokiem).

W II kwartale gros wpływów portalu stanowiły przychody reklamowe – 1,6 mld dol. (61 proc. wzrost r/r). Przychody z reklam wyświetlanych użytkownikom mobilnym wynosiły 41 proc. tej kwoty. Wpływy z opłat od użytkowników wynosiły 214 mln dol., o 11 proc. więcej niż przed rokiem.

Jak podała firma, łączny dzienny czas, jaki ludzkość spędza na Facebooku, przekroczył w czerwcu 20 miliardów minut.

Reklama
Reklama

Przychody Facebooka były o 53 proc. wyższe niż rok wcześniej i wynosiły w II kwartale 1,81 mld dol. Narastająco po I półroczu sięgały natomiast 3,27 mld dol. – to o 46 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie.

Zysk netto firmy Marka Zuckerberga wynosił w II kwartale 333 dol. (przy 157 mln dol. straty przed rokiem), a po I półroczu: 552 mln dol. (przy 48 mln dol. rok wcześniej).  – Wzrosła liczba użytkowników naszej społeczności oraz jej zaangażowanie w korzystanie z portalu, dzieki czemu pokazujemy dziś dobre wyniki, zwłaszcza, jeśli chodzi o segment mobilny – podkreślał Mark Zuckerberg, założyciel i prezes Facebooka. Jak dodał, wzmocnienie działalności portalu w obszarze mobilnym zabezpiecza portal na przyszłość (słaba obecność Facebooka wśród mobilnych użytkowników Internetu w chwili jego giełdowego debiutu wywołała falę krytyki ze strony ekspertów).

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama