Z najnowszego raportu tej firmy przeprowadzonego na ponad 200 mln internautów na świecie wynika, że Polacy mieszczą się w tej grupie europejskich internautów, którzy oglądają w sieci relatywnie dużo relacji na żywo. – W Polsce, Rosji, na Węgrzech i w Grecji ponad jedna trzecia całego czasu spędzanego na oglądaniu wideo w sieci to czas spędzony na śledzeniu relacji na żywo – podaje Ooyala w swoim raporcie Video Index obejmującym II kwartał tego roku. Potwierdzają to firmy oferujące takie relacje, według których Polacy są też najbardziej chętni za takie treści wideo w Internecie płacić, podczas gdy za inne płacą mniej chętnie. – Jest grupa internautów, która jest skłonna za wideo w sieci płacić, zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. treści premium. Widzimy to zwłaszcza w przypadku materiałów sportowych. Ten fragment rynku ma duży potencjał i będzie się rozwijał – mówił Albert Szybiński z Cyfrowego Polsatu na niedawnej konferencji IAB Polska poświęconej wideo w sieci.
Wraz z Francuzami, Amerykanami i Portugalczykami jesteśmy też wśród tych krajów, gdzie w Internecie nachętniej ogląda się krótkie formy wideo (trwające nie dłużej niż 10 minut). Polacy spędzają oglądając krótkie filmiki ponad 60 proc. czasu poświęcanego na śledzenie wideo w sieci.
Globalnie na świecie coraz wyraźniej widać, że telewizor przestaje być głównym źródłem ulubionych seriali i filmów. – Zdecydowana większość czasu spędzanego na oglądaniu ich to wciąż czas spędzany przed telewizorem, ale zachodzące zmiany zachodzące w mediach są już bezdyskusyjne. W erze szybkiego Internetu, wszechobecnych przenośnych urządzeń z dostępem do Internetu oraz zwiększających się rozmiarów ekranów komórek, wielu operatorów usług telewizyjnych już dziś widzi, że po ponad jedna trzecia czasu spędzanego na oglądaniu wideo upływa ludziom przed tabletami i komórkami - podaje firma. Z jej badań wynika, że udział czasu oglądania wideo z komórek w całym czasie poświęcanym przez widzów na oglądanie internetowego wideo wzrósł w I półroczu tego roku o 41 proc. Czas spędzany przez widzów nad tabletami na oglądaniu wideo w sieci wydłużył się natomiast w I półroczu o prawie 60 proc.