Atmedia w likwidacji, ale wciąż trwają rozmowy z Gazpromem

Rosjanie szukają w Polsce okazji do przejmowania spółek mediowych. TVN z nimi nie rozmawia.

Publikacja: 15.12.2014 10:46

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych.

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych.

Foto: Bloomberg

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych. Jak podał serwis Media & Marketing Polska, firma wciąż będzie istnieć w Czechach i na Węgrzech. – Zamkniemy spółkę Atmedia w Polsce. Nie będzie to upadłość, tylko likwidacja, która jest procesem odwracalnym. Jeśli pojawią się podstawy do odbudowania jej działalności, taka decyzja może zostać podjęta – mówi „Rz" Marcin Boroszko, prezes Atmediów.

Firma ma działać do końca tego roku, potem będzie już tylko zamykać rozpoczęte zadania. Z 50 zatrudnionymi osobami zostaną rozwiązane umowy. – To wysokiej klasy specjaliści, którzy nie zgadzali się ze status quo na rynku i chcieli budować konkurencję – mówi Boroszko.

Istniejące od 1998 r. Atmedia sprzedawały reklamy m.in. w stacjach tematycznych Disneya, Universal Networks International, Fox International Channels. Rok temu biuro reklamy Polsat Media oraz Premium TV należące do TVN przejęły obsługę części tych klientów. W rezultacie portfolio Atmediów skurczyło się z ponad 50 firm w 2010 r. do zaledwie kilkunastu. Marcin Boroszko do niesprzyjających spółce okoliczności zalicza m.in. sprzedaż właściciela Atmediów – Chellomedia, do której doszło jesienią 2013 r. Od Liberty Global przejęło ją AMC Networks. – Na rynku wywołało to niepewność i zaszkodziło nam – mówi.

Jego zdaniem w Polsce wciąż jest miejsce na mocne, niezależne od trzech największych grup telewizyjnych biuro reklamy.

Z naszych informacji wynika, że pomimo decyzji o zamknięciu działalności w Polsce właściciele Atmediów wciąż prowadzą rozmowy o wejściu do spółki rosyjskiego Gazprom Media. Boroszko nie chce tego komentować. Według rynkowych spekulacji Gazprom potrzebuje w Polsce wehikułu inwestycyjnego do przejmowania spółek mediowych. Słychać było nawet o tym, że na celowniku może być wystawiony na sprzedaż TVN, ale właściciele tej stacji zaprzeczają.

– Nie prowadzimy żadnych rozmów ze spółką Gazprom Media – mówi „Rz" Wojciech Kostrzewa, prezes ITI.

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych. Jak podał serwis Media & Marketing Polska, firma wciąż będzie istnieć w Czechach i na Węgrzech. – Zamkniemy spółkę Atmedia w Polsce. Nie będzie to upadłość, tylko likwidacja, która jest procesem odwracalnym. Jeśli pojawią się podstawy do odbudowania jej działalności, taka decyzja może zostać podjęta – mówi „Rz" Marcin Boroszko, prezes Atmediów.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie