Reklama
Rozwiń

Atmedia w likwidacji, ale wciąż trwają rozmowy z Gazpromem

Rosjanie szukają w Polsce okazji do przejmowania spółek mediowych. TVN z nimi nie rozmawia.

Publikacja: 15.12.2014 10:46

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych.

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych.

Foto: Bloomberg

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych. Jak podał serwis Media & Marketing Polska, firma wciąż będzie istnieć w Czechach i na Węgrzech. – Zamkniemy spółkę Atmedia w Polsce. Nie będzie to upadłość, tylko likwidacja, która jest procesem odwracalnym. Jeśli pojawią się podstawy do odbudowania jej działalności, taka decyzja może zostać podjęta – mówi „Rz" Marcin Boroszko, prezes Atmediów.

Firma ma działać do końca tego roku, potem będzie już tylko zamykać rozpoczęte zadania. Z 50 zatrudnionymi osobami zostaną rozwiązane umowy. – To wysokiej klasy specjaliści, którzy nie zgadzali się ze status quo na rynku i chcieli budować konkurencję – mówi Boroszko.

Istniejące od 1998 r. Atmedia sprzedawały reklamy m.in. w stacjach tematycznych Disneya, Universal Networks International, Fox International Channels. Rok temu biuro reklamy Polsat Media oraz Premium TV należące do TVN przejęły obsługę części tych klientów. W rezultacie portfolio Atmediów skurczyło się z ponad 50 firm w 2010 r. do zaledwie kilkunastu. Marcin Boroszko do niesprzyjających spółce okoliczności zalicza m.in. sprzedaż właściciela Atmediów – Chellomedia, do której doszło jesienią 2013 r. Od Liberty Global przejęło ją AMC Networks. – Na rynku wywołało to niepewność i zaszkodziło nam – mówi.

Jego zdaniem w Polsce wciąż jest miejsce na mocne, niezależne od trzech największych grup telewizyjnych biuro reklamy.

Z naszych informacji wynika, że pomimo decyzji o zamknięciu działalności w Polsce właściciele Atmediów wciąż prowadzą rozmowy o wejściu do spółki rosyjskiego Gazprom Media. Boroszko nie chce tego komentować. Według rynkowych spekulacji Gazprom potrzebuje w Polsce wehikułu inwestycyjnego do przejmowania spółek mediowych. Słychać było nawet o tym, że na celowniku może być wystawiony na sprzedaż TVN, ale właściciele tej stacji zaprzeczają.

– Nie prowadzimy żadnych rozmów ze spółką Gazprom Media – mówi „Rz" Wojciech Kostrzewa, prezes ITI.

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych. Jak podał serwis Media & Marketing Polska, firma wciąż będzie istnieć w Czechach i na Węgrzech. – Zamkniemy spółkę Atmedia w Polsce. Nie będzie to upadłość, tylko likwidacja, która jest procesem odwracalnym. Jeśli pojawią się podstawy do odbudowania jej działalności, taka decyzja może zostać podjęta – mówi „Rz" Marcin Boroszko, prezes Atmediów.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji