Reklama

Atmedia w likwidacji, ale wciąż trwają rozmowy z Gazpromem

Rosjanie szukają w Polsce okazji do przejmowania spółek mediowych. TVN z nimi nie rozmawia.

Publikacja: 15.12.2014 10:46

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych.

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych.

Foto: Bloomberg

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych. Jak podał serwis Media & Marketing Polska, firma wciąż będzie istnieć w Czechach i na Węgrzech. – Zamkniemy spółkę Atmedia w Polsce. Nie będzie to upadłość, tylko likwidacja, która jest procesem odwracalnym. Jeśli pojawią się podstawy do odbudowania jej działalności, taka decyzja może zostać podjęta – mówi „Rz" Marcin Boroszko, prezes Atmediów.

Firma ma działać do końca tego roku, potem będzie już tylko zamykać rozpoczęte zadania. Z 50 zatrudnionymi osobami zostaną rozwiązane umowy. – To wysokiej klasy specjaliści, którzy nie zgadzali się ze status quo na rynku i chcieli budować konkurencję – mówi Boroszko.

Istniejące od 1998 r. Atmedia sprzedawały reklamy m.in. w stacjach tematycznych Disneya, Universal Networks International, Fox International Channels. Rok temu biuro reklamy Polsat Media oraz Premium TV należące do TVN przejęły obsługę części tych klientów. W rezultacie portfolio Atmediów skurczyło się z ponad 50 firm w 2010 r. do zaledwie kilkunastu. Marcin Boroszko do niesprzyjających spółce okoliczności zalicza m.in. sprzedaż właściciela Atmediów – Chellomedia, do której doszło jesienią 2013 r. Od Liberty Global przejęło ją AMC Networks. – Na rynku wywołało to niepewność i zaszkodziło nam – mówi.

Jego zdaniem w Polsce wciąż jest miejsce na mocne, niezależne od trzech największych grup telewizyjnych biuro reklamy.

Z naszych informacji wynika, że pomimo decyzji o zamknięciu działalności w Polsce właściciele Atmediów wciąż prowadzą rozmowy o wejściu do spółki rosyjskiego Gazprom Media. Boroszko nie chce tego komentować. Według rynkowych spekulacji Gazprom potrzebuje w Polsce wehikułu inwestycyjnego do przejmowania spółek mediowych. Słychać było nawet o tym, że na celowniku może być wystawiony na sprzedaż TVN, ale właściciele tej stacji zaprzeczają.

Reklama
Reklama

– Nie prowadzimy żadnych rozmów ze spółką Gazprom Media – mówi „Rz" Wojciech Kostrzewa, prezes ITI.

Od przyszłego roku Atmedia nie będą w Polsce sprzedawać reklam w kanałach tematycznych. Jak podał serwis Media & Marketing Polska, firma wciąż będzie istnieć w Czechach i na Węgrzech. – Zamkniemy spółkę Atmedia w Polsce. Nie będzie to upadłość, tylko likwidacja, która jest procesem odwracalnym. Jeśli pojawią się podstawy do odbudowania jej działalności, taka decyzja może zostać podjęta – mówi „Rz" Marcin Boroszko, prezes Atmediów.

Reklama
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Media
Nielegalny streaming kwitnie. A mundial przyniesie erupcję piractwa
Media
Telewizja i streaming: cichy pakt, czy przymusowy związek
Reklama
Reklama