Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy Amerykanie wygrali bitwę o TikToka?

Wygląda na to, że kontrolę nad wersją TikToka dostępną w USA będą mieli tamtejsi inwestorzy. Nie wiadomo jednak, jak duży wpływ na algorytm tej aplikacji będą mieć Chińczycy.

Publikacja: 19.09.2025 04:06

Czy Amerykanie wygrali bitwę o TikToka?

Foto: AdbeStock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • W jakim stopniu Chiny zachowają kontrolę nad technologią algorytmów TikToka w USA?
  • Jakie są przyczyny kontrowersji wokół kontroli nad TikTokiem?
  • Dlaczego kwestia TikToka miała wpływ na relacje handlowe między USA a Chinami?
  • Jak osobiste i polityczne czynniki wpłynęły na decyzje prezydenta Donalda Trumpa w sprawie TikToka?
Pozostało jeszcze 95% artykułu

Amerykański prezydent Donald Trump i chiński przywódca Xi Jinping mają w piątek odbyć rozmowę telefoniczną. Z zapowiedzi wynika, że jednym z tematów, które poruszą, będzie umowa dotycząca przyszłości aplikacji TikTok. Wcześniej chińskim i amerykańskim negocjatorom udało się wypracować w Madrycie główne zarysy tego porozumienia. Według przecieków, TikTok będzie nadal mógł działać w USA, ale jego amerykańska wersja zmieni właściciela. „The Wall Street Journal” doniósł, że spółka kontrolująca aktywa TikToka w USA będzie w 80 proc. należała do konsorcjum z udziałem koncernu Oracle oraz firm Andreessen Horowitz i Silver Lake. 20 proc. udziałów pozostanie w rękach ByteDance, czyli chińskiej spółki kontrolującej dotychczas TikToka.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama