Zmiana na czele „Rzeczpospolitej”. Szułdrzyński nowym redaktorem naczelnym

Michał Szułdrzyński staje na czele „Rzeczpospolitej". Dotychczasowy pierwszy zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita” i naczelny serwisu rp.pl będzie pełnił funkcję redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”. Bogusław Chrabota nie rozstaje się z wydawnictwem, obejmie nowo utworzoną funkcję redaktora naczelnego grupy medialnej, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej”.

Publikacja: 02.10.2024 15:32

Michał Szułdrzyński, nowy redaktor naczelny „Rzeczpospolitej"

Michał Szułdrzyński, nowy redaktor naczelny „Rzeczpospolitej"

Foto: Rzeczpospolita

– To wielki zaszczyt, ale też olbrzymie zobowiązanie – mówi Michał Szułdrzyński. – Wierzę, że przed „Rzeczpospolitą” i rp.pl jest wielka przyszłość, która wymaga jednak dokończenia budowy inspirowanego danymi newsroomu. Jej rozpoczęcie kilka lat temu powierzyli mi Bogusław Chrabota i Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media. Objęcie stanowiska redaktora naczelnego nie jest więc rewolucją, ale kontynuacją wybranego kierunku: tworzenia nowoczesnego, cyfrowego medium, docierającego do profesjonalistów, ale też wszystkich osób ciekawych świata i zaproponowania im doświadczenia dostępu w jednym miejscu do najważniejszych informacji, wyselekcjonowanych spośród informacyjnego zgiełku, dostępu do tego, co istotnie zmienia nasz świat, do analizy trendów, ale też i szerszego kontekstu zdarzeń – mówi Szułdrzyński. – Najważniejsze jest jednak dokończenie procesu cyfryzacji, praca nad angażowaniem użytkowników oraz walka o subskrybentów cyfrowych – podkreśla.

Nowy redaktor naczelny chce, by „Rzeczpospolita” umocniła swój profesjonalny, gospodarczo-prawny charakter, zachowując prestiż związany z opiniotwórczością.

Jak tłumaczy Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media: „Michał jest doświadczonym i utytułowanym dziennikarzem, a przy tym wszystkim kierował dotychczas serwisem rp.pl i bardzo sprawnie budował cyfrowy newsroom. Objęcie przez niego roli redaktora naczelnego gwarantuje ciągłość i dalszy rozwój naszej redakcji. Bogusław, który nadal będzie publikował w 'Rzeczpospolitej', wesprze nas w rozwoju oferty wydawniczej, poszerzeniu portfolio. Wydawnictwo zawdzięcza mu ustabilizowanie i sformatowanie 'Rzeczpospolitej', która jest najbardziej opiniotwórczym dziennikiem dekady”.

Bogusław Chrabota, który kierował „Rzeczpospolitą” przez ostatnie 13 lat, uważa zmianę za naturalną. – Przed mediami w rzeczywistości cyfrowej stoją wielkie wyzwania, którym najlepiej sprostają przedstawiciele młodszych pokoleń. Moje pokolenie budowało media po komunizmie, dziś przed rynkiem nowe wyzwania – mówi. – Będę nadal wspierać „Rzeczpospolitą"”, pozostanę też autorem, ale na nowym stanowisku chcę się skupić na pracy koncepcyjnej na rzecz Gremi Media, na co brak czasu przy bieżącym zarządzaniu „Rzepą” - dodaje Chrabota.

Michał Szułdrzyński z „Rzeczpospolitą” związany jest od 16 lat. Ukończył studia magisterskie i doktoranckie (bez doktoratu) na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego, oraz Leadership Academy for Poland.

Jest zdobywcą nagrody Grand Press za rok 2016 w kategorii Publicystyka za tekst o roli transferów socjalnych w budowie nowej klasy średniej przez ówczesny rząd Prawa i Sprawiedliwości. Michał Szułdrzyński opisuje i interesuje się polityką krajową i międzynarodową ze szczególnym uwzględnieniem europejskiej, rewolucją technologiczną i komunikacyjną, a także wpływem nowoczesnych technologii na życie ekonomiczne, społeczne i polityczne.

Jest autorem książki opisującej proces radykalizacji tożsamościowej i populistycznej prawicy jako skutku kryzysu ekonomicznego i przemian cyfryzacyjnych w komunikacji („Prawica dla opornych”, Wydawnictwo RM, 2023).

Czytaj więcej

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady

„Rzeczpospolita” jest liderem opiniotwórczości w Polsce, od lat plasując się w czołówce najczęściej cytowanych mediów w kraju. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, z wynikiem 33 688 cytowań, „Rzeczpospolita” zajęła pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 roku. Została także uznana za najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy dekady.

Gremi Media SA wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, a także prowadzi serwisy internetowe, z których średnio miesięcznie korzysta ponad 6 mln realnych użytkowników (dane za pierwsze półrocze 2024 r. wg. Badania Mediapanel/Gemius PBI). W skład portfolio serwisów wchodzą między innymi: rp.pl, parkiet.com, historia.uwazamrze.pl, oraz liczne serwisy branżowe, takie jak regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, sukces.rp.pl, moto.rp.pl, cyfrowa.rp.pl, kobieta.rp.pl czy klimat.rp.pl. Gremi Media posiada także pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.

– To wielki zaszczyt, ale też olbrzymie zobowiązanie – mówi Michał Szułdrzyński. – Wierzę, że przed „Rzeczpospolitą” i rp.pl jest wielka przyszłość, która wymaga jednak dokończenia budowy inspirowanego danymi newsroomu. Jej rozpoczęcie kilka lat temu powierzyli mi Bogusław Chrabota i Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media. Objęcie stanowiska redaktora naczelnego nie jest więc rewolucją, ale kontynuacją wybranego kierunku: tworzenia nowoczesnego, cyfrowego medium, docierającego do profesjonalistów, ale też wszystkich osób ciekawych świata i zaproponowania im doświadczenia dostępu w jednym miejscu do najważniejszych informacji, wyselekcjonowanych spośród informacyjnego zgiełku, dostępu do tego, co istotnie zmienia nasz świat, do analizy trendów, ale też i szerszego kontekstu zdarzeń – mówi Szułdrzyński. – Najważniejsze jest jednak dokończenie procesu cyfryzacji, praca nad angażowaniem użytkowników oraz walka o subskrybentów cyfrowych – podkreśla.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie