Reklama

Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi

Nasz rynek muzyczny wart był w 2023 r. niemal 700 mln zł, o prawie 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Wszystko dzięki muzyce w formie cyfrowej oraz winylom.

Publikacja: 05.04.2024 14:24

Polska w gronie muzycznych liderów

Polska w gronie muzycznych liderów

Foto: Adobe Stock

Związek Producentów Audio Video podał, że wartość sprzedaży muzyki w Polsce wyniosła w 2023 r. ponad 671 mln zł, co stanowi wzrost rok do roku o 18,7 proc. To kolejny rok z dwucyfrowym wzrostem. Daje to Polsce 18. miejsce w rankingu największych rynków muzycznych świata.

Ten dynamiczny rozwój to głównie zasługa sprzedaży cyfrowej, która w Polsce stanowi już prawie 77,5 proc. całości rynku. W roku 2023 na muzykę w formatach cyfrowych wydaliśmy o 24,8 proc. więcej rdr, co przełożyło się na ponad 520 mln zł przychodu. Sprzedaż fizyczna, pomimo spadku udziału płyt CD o 10,9 proc., utrzymała wielkość zbliżoną do ubiegłorocznej: przy wzroście o 1,6 przekroczyła poziom 151 mln zł. Zagwarantował to głównie rosnący udział sprzedaży płyt winylowych, który przy wzroście o 24,7 proc. wygenerował ponad 61,8 mln zł przychodu.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Czy Amerykanie wygrali bitwę o TikToka?
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Reklama
Reklama