Wymiana ciosów wokół TV Republika. Stacja traci kolejnych reklamodawców

Lista firm ogłaszających wycofywanie reklam z Telewizji Republika rośnie z dnia na dzień. Politycy prawicy i pracownicy stacji próbują kontratakować, ogłaszając bojkot np. IKEA, Pyszne.pl czy mBanku.

Publikacja: 05.01.2024 10:05

Redaktor naczelny Gazety Polskiej, wiceprezes TV Republika Tomasz Sakiewicz

Redaktor naczelny Gazety Polskiej, wiceprezes TV Republika Tomasz Sakiewicz

Foto: PAP/Mateusz Marek

Skandaliczne słowa gości kanału informacyjnego TV Republika powodują rozszerzania bojkotu stacji przez reklamodawców. Do tej pory o zakończeniu współpracy reklamowej z TV Republika poinformowały już: IKEA, mBank, Carrefour Polska, Media Expert, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Skoda, OtoDom, Bank Millennium, Alior Bank, Santander, Master Card.

Czytaj więcej

IKEA i mBank bojkotują TV Republika po wypowiedziach Jana Pietrzaka i Marka Króla

Politycy i pracownicy stacji, zwłaszcza ci, którzy w ostatnich dniach przeszli z TVP, próbują kontratakować. Tomasz Sakiewicz, prezes TV Republika, i Michał Rachoń, dyrektor programowy, do niedawna w TVP, zaczęli nawoływać do bojkotu sieci IKEA. Teraz podobną akcję ogłoszono w stosunku do Pyszne.pl, ponieważ firma także przyłączyła się do akcji wycofywania reklam z TV Republika.

Od czego zaczęła się burza wokół Telewizji Republika?

Firmy robią teraz przeglądy swoich budżetów. - Sprawdziliśmy z domem mediowym Wavemaker, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. Okazało się, że Tv Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat - napisała IKEA Polska na swoim profilu w serwisie X. - Pakiet kupuje się w całości, zatem nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od jutra nie będzie już naszych reklam w Tv Republika - dodała firma.

Także sieć Żabka reaguje na wypowiedzi gości kanału. - Nie wykluczamy konieczności dokonania przeglądu współpracy w przypadku każdego medium, które udostępnia w swoich kanałach treści sprzeczne z wartościami obowiązującymi w Grupie Żabka. Do TV Republika skierowaliśmy oficjalne pismo w tej sprawie - podaje firma w oświadczeniu.

Czytaj więcej

TV Republika traci kolejnych reklamodawców. Po IKEA i mBank grozi Żabka

Warto przypomnieć, od czego zaczęła się medialna burza. 31 grudnia komentator Jan Pietrzak na antenie Telewizji Republika zasugerował, że w Polsce jest dużo miejsca dla migrantów, bo znajdują się tutaj baraki w obozach koncentracyjnych. Swoją skandaliczną wypowiedź nazwał "okrutnym żartem". Jego komentarzem na prośbę ministra sprawiedliwości Adama Bodnara zajęła się prokuratura.

Równie oburzająca była środowa wypowiedź byłego redaktora naczelnego "Wprost" Marka Króla. Spytany, co należy zrobić z migrantami w Polsce, stwierdził: "Jest prosty sposób. Należy im założyć czipy, jak się pieskom zakłada, a taniej jest oczywiście numery na lewej ręce wytatuować i wtedy łatwo się ich znajdzie".

Telewizja Republika notuje wysokie wzrosty oglądalności. Liderem wciąż TVN24

Stacja po zmianie rządu i zmianach w mediach publicznych, co skutkowało odejściem wielu pracowników z TVP, notuje wysokie wzrosty oglądalności.

Czytaj więcej

Michał Szułdrzyński: Pietrzak, Król, Jakubiak w TV Republika. Dlaczego prawica nienawidzi migrantów

Sama podaje, że w okresie od 25 do 31 grudnia zajęła drugie miejsce w zestawieniu najchętniej oglądanych stacji newsowych. Jej udział w rynku w grupie 4+ wyniósł 2,44 proc. Oznacza to, że wyprzedziła Polsat News z 2,01 proc., Wydarzenia24 z 1,16 proc. oraz TVP Info z 0,43 proc. Zdecydowanym liderem pozostaje kanał TVN24.

Główne wydanie informacji TV Republiki, czyli program „Dzisiaj”, w którym w piątek 29 grudnia zadebiutowała Danuta Holecka, miał zasięg ponad 556 tys. widzów. Z kolei wywiad z byłym premierem Mateuszem Morawieckim oglądało 760 tys. widzów.

Skandaliczne słowa gości kanału informacyjnego TV Republika powodują rozszerzania bojkotu stacji przez reklamodawców. Do tej pory o zakończeniu współpracy reklamowej z TV Republika poinformowały już: IKEA, mBank, Carrefour Polska, Media Expert, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Skoda, OtoDom, Bank Millennium, Alior Bank, Santander, Master Card.

Politycy i pracownicy stacji, zwłaszcza ci, którzy w ostatnich dniach przeszli z TVP, próbują kontratakować. Tomasz Sakiewicz, prezes TV Republika, i Michał Rachoń, dyrektor programowy, do niedawna w TVP, zaczęli nawoływać do bojkotu sieci IKEA. Teraz podobną akcję ogłoszono w stosunku do Pyszne.pl, ponieważ firma także przyłączyła się do akcji wycofywania reklam z TV Republika.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane