„Twitter nie jest już niezawodny”. Kolejna instytucja publiczna zrywa z portalem

Nowojorski operator transportu publicznego przez lata używał Twittera jako jednego z kanałów powiadomień o problemach. Teraz jednak rezygnuje z tego kanału komunikacji z pasażerami.

Publikacja: 28.04.2023 14:09

„Twitter nie jest już niezawodny”. Kolejna instytucja publiczna zrywa z portalem

Foto: Bloomberg

Metropolitan Transportation Authority (MTA) – największy operator transportu publicznego w USA, który każdego dnia obsługuje ponad 15 milionów pasażerów w Nowym Jorku i okolicach (aż po stan Connecticut) poinformował, że zawiesza korzystanie z Twittera jako środka powiadomień o problemach w działaniu transportu publicznego. Jako bezpośredni powód podano fakt, że dostęp do Twittera za pośrednictwem API został dwukrotnie przerwany w ostatnich dwóch tygodniach.

Czytaj więcej

Elon Musk chce zmusić wszystkich do płacenia za Twittera, ma nowy pomysł

– MTA zakończyło publikowanie informacji o usługach na Twitterze ze skutkiem natychmiastowym, ponieważ nie można już zagwarantować niezawodności platformy – powiedziała CNN p.o. dyrektorki ds. klientów Shanifah Rieara.

– MTA nie płaci platformom technologicznym za publikowanie informacji o usługach i zbudowała redundantne narzędzia, dostarczające powiadomienia o usługach w czasie rzeczywistym. Obejmują one aplikacje MYmta i TrainTime, stronę internetową MTA, powiadomienia e-mail i wiadomości tekstowe – dodała Rieara.

O zaprzestaniu korzystania z Twittera w celu informowania o awariach, przestojach itp. w funkcjonowaniu transportu publicznego, MTA poinformowało też - a jakże - na swoim koncie w serwisie Twitter.

Nie oznacza to jednak, że MTA całkowicie znika z serwisu należącego do Elona Muska, gdyż nadal będzie odpowiadać na tweety użytkowników serwisu i umieszczać ogólne informacje. Rezygnacja dotyczy tylko (i aż) powiadomień o problemach.

MTA nie jest pierwszym podmiotem, który rezygnuje w USA z usług Twittera lub ogranicza swoją obecność w tym serwisie. Całkowicie z Twittera zrezygnowało National Public Radio, organizacja medialna non-profit finansowana zarówno ze środków prywatnych, jak i publicznych. Rezygnacja NPR nastąpiła po tym, jak Twitter zdecydował się na oznaczanie tweetów NPR dopiskiem „media finansowane przez rząd”, co zdaniem NPR nie odpowiada prawdzie, gdyż fundusze publiczne odpowiadają za niewielki procent budżetu tej instytucji.

Metropolitan Transportation Authority (MTA) – największy operator transportu publicznego w USA, który każdego dnia obsługuje ponad 15 milionów pasażerów w Nowym Jorku i okolicach (aż po stan Connecticut) poinformował, że zawiesza korzystanie z Twittera jako środka powiadomień o problemach w działaniu transportu publicznego. Jako bezpośredni powód podano fakt, że dostęp do Twittera za pośrednictwem API został dwukrotnie przerwany w ostatnich dwóch tygodniach.

– MTA zakończyło publikowanie informacji o usługach na Twitterze ze skutkiem natychmiastowym, ponieważ nie można już zagwarantować niezawodności platformy – powiedziała CNN p.o. dyrektorki ds. klientów Shanifah Rieara.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Kino Polska TV szykuje zmiany w ofercie
Media
Dziennikarze „Parkietu” z szansami na tytuł Herosa Rynku Kapitałowego. Zagłosuj!
Media
Specjalista od memów poszukiwany. Sztab Joe Bidena obiecuje dobre pieniądze
Media
Sprawa o uprzywilejowanie TVP. Polsat drugi raz wygrywa
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Media
Polsat w sporze z państwem o refarming i przywileje TVP. Jest pierwszy wyrok
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał