Metropolitan Transportation Authority (MTA) – największy operator transportu publicznego w USA, który każdego dnia obsługuje ponad 15 milionów pasażerów w Nowym Jorku i okolicach (aż po stan Connecticut) poinformował, że zawiesza korzystanie z Twittera jako środka powiadomień o problemach w działaniu transportu publicznego. Jako bezpośredni powód podano fakt, że dostęp do Twittera za pośrednictwem API został dwukrotnie przerwany w ostatnich dwóch tygodniach.
Czytaj więcej
Elon Musk ogłosił kolejne zmiany na Twitterze: od 15 kwietnia tylko osoby, które zapłaciły za nie...
– MTA zakończyło publikowanie informacji o usługach na Twitterze ze skutkiem natychmiastowym, ponieważ nie można już zagwarantować niezawodności platformy – powiedziała CNN p.o. dyrektorki ds. klientów Shanifah Rieara.
– MTA nie płaci platformom technologicznym za publikowanie informacji o usługach i zbudowała redundantne narzędzia, dostarczające powiadomienia o usługach w czasie rzeczywistym. Obejmują one aplikacje MYmta i TrainTime, stronę internetową MTA, powiadomienia e-mail i wiadomości tekstowe – dodała Rieara.
O zaprzestaniu korzystania z Twittera w celu informowania o awariach, przestojach itp. w funkcjonowaniu transportu publicznego, MTA poinformowało też - a jakże - na swoim koncie w serwisie Twitter.