„Twitter nie jest już niezawodny”. Kolejna instytucja publiczna zrywa z portalem

Nowojorski operator transportu publicznego przez lata używał Twittera jako jednego z kanałów powiadomień o problemach. Teraz jednak rezygnuje z tego kanału komunikacji z pasażerami.

Publikacja: 28.04.2023 14:09

„Twitter nie jest już niezawodny”. Kolejna instytucja publiczna zrywa z portalem

Foto: Bloomberg

Metropolitan Transportation Authority (MTA) – największy operator transportu publicznego w USA, który każdego dnia obsługuje ponad 15 milionów pasażerów w Nowym Jorku i okolicach (aż po stan Connecticut) poinformował, że zawiesza korzystanie z Twittera jako środka powiadomień o problemach w działaniu transportu publicznego. Jako bezpośredni powód podano fakt, że dostęp do Twittera za pośrednictwem API został dwukrotnie przerwany w ostatnich dwóch tygodniach.

Czytaj więcej

Elon Musk chce zmusić wszystkich do płacenia za Twittera, ma nowy pomysł

– MTA zakończyło publikowanie informacji o usługach na Twitterze ze skutkiem natychmiastowym, ponieważ nie można już zagwarantować niezawodności platformy – powiedziała CNN p.o. dyrektorki ds. klientów Shanifah Rieara.

– MTA nie płaci platformom technologicznym za publikowanie informacji o usługach i zbudowała redundantne narzędzia, dostarczające powiadomienia o usługach w czasie rzeczywistym. Obejmują one aplikacje MYmta i TrainTime, stronę internetową MTA, powiadomienia e-mail i wiadomości tekstowe – dodała Rieara.

O zaprzestaniu korzystania z Twittera w celu informowania o awariach, przestojach itp. w funkcjonowaniu transportu publicznego, MTA poinformowało też - a jakże - na swoim koncie w serwisie Twitter.

Nie oznacza to jednak, że MTA całkowicie znika z serwisu należącego do Elona Muska, gdyż nadal będzie odpowiadać na tweety użytkowników serwisu i umieszczać ogólne informacje. Rezygnacja dotyczy tylko (i aż) powiadomień o problemach.

MTA nie jest pierwszym podmiotem, który rezygnuje w USA z usług Twittera lub ogranicza swoją obecność w tym serwisie. Całkowicie z Twittera zrezygnowało National Public Radio, organizacja medialna non-profit finansowana zarówno ze środków prywatnych, jak i publicznych. Rezygnacja NPR nastąpiła po tym, jak Twitter zdecydował się na oznaczanie tweetów NPR dopiskiem „media finansowane przez rząd”, co zdaniem NPR nie odpowiada prawdzie, gdyż fundusze publiczne odpowiadają za niewielki procent budżetu tej instytucji.

Metropolitan Transportation Authority (MTA) – największy operator transportu publicznego w USA, który każdego dnia obsługuje ponad 15 milionów pasażerów w Nowym Jorku i okolicach (aż po stan Connecticut) poinformował, że zawiesza korzystanie z Twittera jako środka powiadomień o problemach w działaniu transportu publicznego. Jako bezpośredni powód podano fakt, że dostęp do Twittera za pośrednictwem API został dwukrotnie przerwany w ostatnich dwóch tygodniach.

– MTA zakończyło publikowanie informacji o usługach na Twitterze ze skutkiem natychmiastowym, ponieważ nie można już zagwarantować niezawodności platformy – powiedziała CNN p.o. dyrektorki ds. klientów Shanifah Rieara.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Media
"Rzeczpospolita" w sierpniu znów najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce
Media
Oko na reklamy państwowych firm. PGE i Orlen będą się tłumaczyć?
Media
Facebook ma nowe logo. Zauważyliście?
Media
Google oskarżane o spowodowanie śmierci kierowcy. Nie aktualizowało map
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Media
Miliarder Rupert Murdoch rezygnuje z kierowania swoim imperium medialnym
Media
Więcej czasu na YouTube i Netflix. Co oglądaliśmy w sierpniu 2023 roku