Reklama

Rada Reklamy mówi „stop” greenwashingowi

Rada Reklamy chce walczyć z greenwashingiem. Pomóc w tym mają nowe zapisy Kodeksu Etyki Reklamy, które weszły w życie z początkiem marca.

Publikacja: 02.03.2023 17:44

Rada Reklamy mówi „stop” greenwashingowi

Foto: Adobe Stock

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy to oddolna inicjatywa branży reklamowej – agencji i reklamodawców. Każdy, kto uważa, że dana reklama narusza zasady prawa lub etyki, może zaskarżyć ją do Rady. Jej arbitrzy rozpatrują ją, biorąc pod uwagę m.in. zgodność reklamy z Kodeksem Etyki Reklamy.

Nowe zapisy, odnoszące się do reklamy środowiskowej, mają pomóc w ocenianiu reklam „podejrzewanych” o greenwashing. Robert Wielgo, prezes zarządu Rady Reklamy, uzasadniając ich wprowadzenie podkreślał jednak, że ich rola jest znacznie szersza. - Mają być one również wskazówką dla reklamodawców i twórców reklam nt. tego, jak formułować przekaz, by nie być posądzonym o greenwashing - tłumaczył. - Z jednej strony zdajemy sobie sprawę, że jest to ważne ze względów wizerunkowych. Z drugiej jednak mamy nadzieję, że dla będzie to jeden z impulsów do wprowadzania realnych działań na rzecz środowiska – dodał.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama