Wydatki na reklamę w 2023 r. GroupM: w Polsce wzrost, ale nieznaczny

Wydatki na reklamę w Polsce urosną w 2023 r., ale nieznacznie i wolniej niż cały rynek reklamy w Europie Środkowowschodniej (ang. CEE) – wynika z szacunków mediowej grupy inwestycyjnej – GroupM.

Publikacja: 01.03.2023 21:15

Wydatki na reklamę w 2023 r. GroupM: w Polsce wzrost, ale nieznaczny

Foto: Adobe Stock

Podczas gdy w regionie CEE wydatki na media mają urosnąć o 4,5 proc., to w Polsce tylko o 0,5 proc. Tym samym ich wysokość wyniesie nieco ponad 12,6 mld zł – estymują analitycy z GroupM w najnowszym raporcie. Dane z niego, obejmujące Czechy, Węgry, Słowację, Rumunię, Chorwację, Serbię i Polskę, opisujemy jako pierwsi.

„Spadek dynamiki w stosunku do 2022 r., gdy rynek reklamy w CEE zwiększył wartość o 6 proc., jest pochodną sytuacji gospodarczej i towarzyszącej części firm niepewności związanej z inwestycjami w marketing” – tłumaczy GroupM.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne