Biznes w naszym kraju coraz chętniej sięga po podcasty

Rodzime firmy dostrzegły potencjał audycji, które budują pozycję i świadomość marki, ale też pomagają w sprzedaży. Tworzą własne programy, by wpisać się w rynkowy trend.

Publikacja: 17.10.2022 03:00

Biznes w naszym kraju coraz chętniej sięga po podcasty

Foto: Adobe Stock

Podcasty to już znacznie więcej niż tylko moda. Na świecie rynek ten wart jest 20,3 mld dol., o blisko jedną trzecią więcej niż jeszcze w 2021 r. Jak wynika z prognoz ResearchAndMarkets, do 2026 r. branża ta będzie rosnąć w tempie 30 proc. rocznie. W samej Europie rynek w tym okresie skoczy o ponad 630 mln dol. (dynamika sięgnie 24 proc. rocznie).

Nad Wisłą według Krajowego Instytutu Mediów już co dziesiąty Polak regularnie stara się słuchać podcastów, a liczba audycji w pierwszym roku pandemii zwiększyła się aż kilkukrotnie.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję