Patrick Soon-Shiong napisał na Twitterze, że informacje WSJ nie są prawdziwe. "Jesteśmy przywiązani do LA Times - napisał miliarder.

Urodzony w RPA Patrick Soon-Shiong kupił dziennik w 2018 roku za 500 mln dolarów. Kupił dziennik, wraz z kilkoma innymi gazetami od wydawcy z Chicago Tronc Inc. (obecnie Tribune Publishing Company).

Soon-Shiong, lekarz i przedsiębiorca jest też współwłaścicielem drużyny NBA Los Angeles Lakers a także właścicielem kilku firm medycznych. Jego majątek szacowany jest na około 8 mld dolarów.

WSJ napisał, że miliarder postanowił sprzedać dziennik i szuka odpowiedniego kupca. Nawet po zaprzeczeniach Soon-Shionga dziennik nie wycofuje się z publikacji i twierdzi, że uzyskał informacje z "wiarygodnego źródła".

Steve Severinghaus, rzecznik WSJ powiedział, że dziennik będzie dalej śledził wydarzenia i natychmiast napisze, jeśli uzyska nowe informacje.

Według WSJ właściciel jest niezadowolony ze zbyt wolnej ekspansji cyfrowej i znacznych strat. Uważa też, że "Los Angeles Times" i "San Diego Union-Tribune" - razem znane jako California Times - byłyby w lepszej sytuacji rynkowej, gdyby były częścią większej grupy medialnej.

Soon-Shiong jest jednym z niewielu biznesmenów, którzy postanowili zainwestować w media. W 2013 roku właścicieli zmieniły dwa duże dzienniki w USA: Jeff Bezos kupił "Washington Post" a John Henry, właściciel firmy inwestycyjnej, nabył "Boston Globe" - przypomina Bloomberg.