Polska branża gier mobilnych to bardzo prężny rynek, odnoszący sukcesy nie tylko w Polsce, ale też poza jej granicami. Jak dowodzi przykład „Wigilii w Radomiu", nasi programiści potrafią szybko reagować na zmieniające się gusta i potrzeby rynku. Od lat znani są też na świecie jako świetni specjaliści IT i projektanci produktów multimedialnych.

- Produkty rozrywkowe tworzone w naszym kraju są cenione za innowację, świeżość i niestandardowe spojrzenie na rynek – twierdzi Wojciech Ozimek, prezes firmy one2tribe, która stworzyła m.in. „Wiedźmina Versusa", internetową grę na licencji CD-Projekt RED.

Rynek gier mobilnych czekają duże wzrosty. Pod koniec 2011 roku z gier na swoich telefonach korzystało 36 mln Europejczyków, czyli niemal 40 proc. właścicieli smartfonów na kontynencie. W Polsce – jak podaje Interaktywny Instytut Badań Rynkowych – z tego typu rozrywki korzysta jedna czwarta właścicieli smartfonów. Gry stanowią najpopularniejszą na świecie kategorię aplikacji mobilnych i odnotowują najwięcej pobrań. Polskie przeboje z tej kategorii są pobierane kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt milionów razy.

Jednym z rodzimych hitów jest gra „Speedx 3D", stworzona przez Barłomieja Janusza, programistę z Katowic, która od 2009 roku odnotowała około 15 mln pobrań, a codziennie grywa w nią 300 tys. osób. Przebojem firmy Gamelion Studios, zatrudniającej programistów ze Szczecina i Bydgoszczy, jest gra „Monster Shooter", która od grudnia 2011 roku została pobrana przez ponad 4 mln osób, a każdego dnia grywa w nią 100 tys. osób. Tylko niecałe 3 proc. z nich to Polacy. Firma ta znajduje się obecnie w pierwszej trójce polskich twórców gier mobilnych, święcących triumfy przede wszystkim za granicą.