Reklama

TVP usuwa z zarządu zwolennika prywatyzacji

Robert Rynkun-Werner stracił stanowisko w zarządzie za pomysł przerywania programów reklamami i wprowadzenia firmy na giełdę

Publikacja: 20.11.2007 02:15

TVP usuwa z zarządu zwolennika prywatyzacji

Foto: Rzeczpospolita

– Oczekuję zmiany w zarządzie TVP – mówił wczoraj w południe z tajemniczym uśmiechem przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski. – Ale nie na stanowisku prezesa telewizji – zastrzegał, zaprzeczając pogłoskom o rychłym odwołaniu Andrzeja Urbańskiego.

Pierwszą decyzją rady nadzorczej TVP w nowym składzie okazało się odwołanie członka zarządu telewizji Roberta Rynkun-Wernera, odpowiedzialnego za reklamę i marketing.

W komunikacie rzecznika stacji czytamy, że decyzja została podjęta „w związku z nieprzestrzeganiem reguł ładu korporacyjnego”. – To niepoważne zarzuty – mówi „Rz” Rynkun-Werner, który uznaje tę decyzję za odwet. – Zostałem wyrzucony, bo krytykowałem dziwną politykę zarządu, na przykład fatalne decyzje w sprawie negocjacji zakupu praw do transmisji spotkań Euro 2008.

Jednak jak się dowiedziała „Rz”, chodziło o kontrowersyjne wypowiedzi Rynkun-Wernera o prywatyzacji TVP i ewentualnym przerywaniu jej programów reklamami. Były członek zarządu proponował m.in. wprowadzenie telewizji publicznej na giełdę, co spotkało się z ostrą reakcją KRRiT. Rynkun-Werner trafił do telewizji z rekomendacji Samoobrony. Rada nadzorcza zajęła się też sprawą transmisji w publicznej Dwójce finału Róż Gali 2007. Podczas emitowanej 12 listopada na żywo imprezy doszło do nieprzewidzianej w scenariuszu tyrady Tomasza Lisa atakującego rządy PiS.

Członek rady nadzorczej TVP Krzysztof Czabański odrzuca jednak wysuwane przez niektóre gazety oskarżenia o zapędy cenzorskie. – Oglądałem tylko końcówkę tej obciachowej imprezy, ale to wystarczyło, żebym się złapał za głowę – opowiada „Rz” Czabański. – Nie rozumiem, jaki telewizja ma interes w pokazywaniu prywatnych przedsięwzięć innych mediów, które w dodatku obniżają nam o połowę oglądalność.

Reklama
Reklama

Rada chce, by szefowie anten sprawdzili inne umowy partnerskie i sponsorskie pod kątem opłacalności dla TVP. – Dziwne, że nikt dotąd tego nie zrobił – komentuje Czabański.

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama