Reklama

W grudniu telewizje spuszczą z tonu

Polsat, TVN i TVP sprzedają reklamy o 20 – 25 proc. taniej niż w listopadzie. To dla reklamodawców miła odmiana po dużych podwyżkach, jakie telewizje dyktowały co miesiąc latem i wczesną jesienią.

Publikacja: 24.11.2008 02:05

– Nadawcy trochę przesadzili z podwyżkami i teraz wyrównują sytuację – uważa Tomasz Tęcza, media manager z domu mediowego SPC House of Media.

Telewizje tłumaczą to inaczej. – Zawsze w grudniu ceny są niższe od listopadowych, a w styczniu trwa reklamowe spowolnienie. Największe kampanie reklamowe odbywają się jesienią. W tym roku z powodu dużych podwyżek cen w poprzednich miesiącach grudniowe ceny i tak są o 20 – 25 proc. wyższe niż rok wcześniej – mówi Zbigniew Badziak, dyrektor biura reklamy Telewizji Polskiej.

Jak podał serwis Media i Marketing Polska, w Polsacie CPP, czyli koszt jednorazowego dotarcia z reklamą do 1 proc. grupy celowej, spadł w grudniu w porównaniu z listopadem o 25 proc. Średnio o 20 proc. spadły grudniowe ceny w cenniku TVN, a o ok. 25 proc. – w Telewizji Polskiej.

[wyimek]2,61 mld zł wart był – według Starlinka – rynek reklamy TV w Polscepo trzech kwartałach 2008 r.[/wyimek]

Stacje nie ukrywają, że w 2009 roku będą chciały wprowadzać dalsze podwyżki. – Uważamy, że w przyszłym roku będziemy w stanie to zrobić. Pytanie, o ile – mówiła Karen Burgess, wiceprezes TVN ds. finansowych, na konferencji w sprawie wyników finansowych za trzeci kwartał.

Reklama
Reklama

Wszyscy czekają, jak w obliczu gospodarczego spowolnienia zachowają się reklamodawcy. Jeśli zaczną ciąć wydatki na promocję, zawsze atrakcyjna reklama telewizyjna znajdzie nabywców, ale już nie za wszelką cenę.

– Trudno dziś wróżyć, co wydarzy się w przyszłym roku, ale jeśli dojdzie do tąpnięcia na rynku, na kolejne podwyżki możemy poczekać – uważa Tomasz Tęcza.

– Nadawcy trochę przesadzili z podwyżkami i teraz wyrównują sytuację – uważa Tomasz Tęcza, media manager z domu mediowego SPC House of Media.

Telewizje tłumaczą to inaczej. – Zawsze w grudniu ceny są niższe od listopadowych, a w styczniu trwa reklamowe spowolnienie. Największe kampanie reklamowe odbywają się jesienią. W tym roku z powodu dużych podwyżek cen w poprzednich miesiącach grudniowe ceny i tak są o 20 – 25 proc. wyższe niż rok wcześniej – mówi Zbigniew Badziak, dyrektor biura reklamy Telewizji Polskiej.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama