[b]RZ: Własny e-sklep jako pomysł na mały biznes – czy to może się udać?[/b]
Gabriel Matwiejczyk: Internet to naturalna przestrzeń dla małych firm. Z badania zrealizowanego przez Gemius we współpracy ze Skąpiec.pl wynika, że 61 proc. sklepów internetowych w Polsce zatrudnia do pięciu osób. Z kolei 16 proc. e-sklepów objętych badaniem działało krócej niż rok. To pokazuje, że coraz więcej małych firm szuka swojej szansy właśnie w handlu internetowym.
[b]Czy da się zaistnieć w sieci niewielkim kosztem?[/b]
Kluczem są nie wielkie inwestycje, ale dobry pomysł i myślenie o kliencie. Znam sporo przykładów malutkich, niszowych sklepów, które stawiają na najwyższą jakość produktów i na jakość obsługi klientów. Widzę też, że sprzedawcy mają coraz większą świadomość, jak ważna jest ergonomia serwisu. Zwracają uwagę na to, by łatwo było w nim kupować.
[b]Ale gdy sklep używa gotowego oprogramowania, nie ma zbyt wielkiej możliwości manewru.[/b]