W 2013 roku wpływy z reklam prasowych w papierowych gazetach będą o jedną czwartą (20,4 proc.) niższe niż w 2008, kiedy wynosiły 104,83 mld dol. – Gdy tylko poprawią się warunki ekonomiczne, zyskujący wciąż nowych użytkowników Internet odczuje boom na cyfrowe reklamy – uważają eksperci z PwC.
W ciągu najbliższych pięciu lat to właśnie wpływy ze stron internetowych, jakie gazety rozbudowują w sieci, będą jedyną rosnącą gałęzią wpływów wydawców na całym świecie. Średniorocznie do 2013 roku będą się podnosić o 6,8 proc. W tym roku globalnie wyniosą 5,96 mld dol., a w 2013 roku – 8,33 mld dol. Wydawcy pracują nad przyszłymi wynikami dzisiaj. We Włoszech np. RCS MediaGroup i Gruppo Editoriale l’Espresso stworzyły już Premium Publisher Network – konsorcjum do sprzedawania reklam w sieci, dzięki czemu każda z tych grup w ramach konsorcjum oferuje reklamodawcom większy zasięg reklam. W USA wpływy ze stron www będą w 2013 roku stanowiły już 13 proc. wszystkich wpływów gazet z reklam.
W Polsce takie wpływy wydawców szacowane były w 2008 roku na 8 mln dol., ale od 2009 do 2013 roku będą rosły średniorocznie o 10,2 proc. (w tempie podobnym do Danii, Niemiec i Włoch oraz całego regionu EMEA łącznie). W 2013 r. przychody wydawców gazet z Internetu będą już na naszym rynku wynosiły 13 mln dol.