Zygmunt Solorz-Żak inwestuje w Internet

Na internetową platformę Ipla właściciel Polsatu przeznaczył co najmniej kilka milionów złotych. Projekt ma się stać rentowny na przełomie 2010 i 2011 r.

Publikacja: 09.12.2009 03:51

Zygmunt Solorz-Żak inwestuje w Internet

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys SS Seweryn Sołtys

– W projekt zainwestowano dotąd siedmiocyfrowe kwoty – przyznaje Marcin Pery, prezes należącej do właścicieli telewizji Polsat spółki Redefine, której kluczowym projektem jest Ipla.

Zygmunt Solorz-Żak mocno inwestuje w projekt, który oprócz produkcji znanych z Polsatu (seriale, jak np. „Świat według Kiepskich” czy „Ekipa”, i programy rozrywkowe, jak kulisy „Jak oni śpiewają”) pokazuje także w sieci relacje sportowe na żywo. Tak było np. z wydarzeniami związanymi z Euro 2008.

[wyimek][srodtytul]44,5 mln zł[/srodtytul] wart był w 2008 r. w Polsce rynek reklamy wideo w sieci[/wyimek]

Od wczoraj Ipla oferuje usługę typu „wideo na żądanie”. Odpłatnie udostępnia w Internecie ok. 100 filmów dużych wytwórni amerykańskich (jak „Ojciec chrzestny” czy „Chinatown”). To kolejny portal, który oferuje takie produkcje. Pod koniec października Tvscreen.pl wprowadził do oferty filmy m.in. Walt Disney Pictures, a wczoraj podał, że zaczyna współpracę z NBC Universal International Television Distribution.

– Rozmawiamy również m.in. z Warner Bros., Paramount Pictures, Sony Pictures, Disneyem, DreamWorks – wylicza Marcin Pery. Oczekuje, że m.in. dzięki temu projektowi Ipla osiągnie rentowność na przełomie 2010 i 2011 roku. – Nasze przychody to wpływy z reklam i wpływy od użytkowników, którzy korzystają z płatnych usług dostępnych na Ipla – mówi. Platformę odwiedza miesięcznie milion użytkowników.

Znane z telewizji materiały wideo zamieszczają w sieci też konkurencyjne dla Polsatu grupy telewizyjne – TVN (na portalu Plejada.pl i TVN24.pl) i TVP (TVP.pl). Według badania IAB AdEx przeprowadzanego przez IAB Polska, w 2008 r. wydatki na reklamę wideo w Polsce stanowiły 7 proc. rynku i wynosiły 44,5 mln zł.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie