Spółki producenckie widzą na rynku ożywienie

Do producentów z zamówieniami częściej zgłaszają się małe stacje, a duże znów inwestują więcej niż w kryzysie

Publikacja: 18.05.2011 05:07

Spółki producenckie widzą na rynku ożywienie

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Firmy producenckie nie widzą już na telewizyjnym rynku oznak kryzysu. – Oczekiwania odnośnie do sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej w I kwartale były większe, ale sektor odnotował wzrost i prognozy dla niego są dobre. Nie przewiduje się w nim już żadnego tąpnięcia. Rynek telewizyjny będzie dalej inwestował w produkcje – uważa Maciej Grzywaczewski, wiceprezes producenckiej ATM Grupy.

Jej zysk netto wzrósł w I kwartale o 73,7 proc. do 1,5 mln zł, a przychody zwiększyły się o 9,4 proc. do 27,4 mln zł. ATM Grupa to największy niezależny polski producent telewizyjny i filmowy, z jego studiów wyszły takie seriale i programy, jak m.in.: „Ojciec Mateusz", „Ranczo", "Pitbull", czy „Bar".

Poprawę sytuacji widzi też  Ryszard Sibilski, dyrektor zarządzający spółki Endemol Polska (producent m.in. serialu „Tylko miłość" czy „Big Brothera"). – Zdecydowanie widać to było już po wiosennych ramówkach w dużych stacjach: TVN, Polsacie i TVP, które postawiły znowu na kosztowne programy rozrywkowe. Coraz więcej zamawiają też jednak mniejsze kanały, jak HBO, MTV, Viva, czy Tele 5 – mówi Sibilski. Jak dodaje, spółka już produkuje na kolejne zlecenia złożone przez nadawców z myślą o jesieni, m.in. serial dla TVP 2. Spółki ATM Grupy z kolei w tym roku ruszyły z produkcją kolejnych serii „Świata według Kiepskich", „Licencji na wychowanie" i nowego serialu „Siła wyższa" o polskiej religijności.

Zamówień będzie coraz więcej. W tradycyjnie najlepszym okresie dla telewizji, jesienią, TVN już zapowiedział, że zwiększy nakłady na swoje programy w porównaniu z tym, co wydał wiosną. Podobne plany mają mniejsi nadawcy. – Zamierzamy inwestować w jesienną ramówkę rebel.tv. Planujemy tam własne, lokalne produkcje – zapowiadała niedawno w „Rz" Ewa Czekała, prezes spółki 4fun Media. Własne programy zleca też rodzimym producentom TV Puls, który wcześniej kupował gotowe zachodnie produkcje. To efekt wzrostu przychodów reklamowych mniejszych, tematycznych kanałów.

Spodziewająca się dobrej sytuacji na producenckim rynku ATM Grupa planuje zainwestować w nową działalność i zostać właścicielem telewizji. Dostała już z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesje na swoje pierwsze kanały – uniwersalny ATM TV i filmowo-rozrywkowy ATM Rozrywka TV. Drugi

z tych kanałów wygrał konkurs na nadawanie w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Ma ruszyć najwcześniej na początku 2012 r. Pierwszy ma koncesję na nadawanie satelitarne. Czy ATM Grupa ruszy od razu z dwiema stacjami? – Nie ma na razie decyzji w tej sprawie – mówi „Rz" Grzywaczewski.

Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.lemanska@rp.pl

Firmy producenckie nie widzą już na telewizyjnym rynku oznak kryzysu. – Oczekiwania odnośnie do sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej w I kwartale były większe, ale sektor odnotował wzrost i prognozy dla niego są dobre. Nie przewiduje się w nim już żadnego tąpnięcia. Rynek telewizyjny będzie dalej inwestował w produkcje – uważa Maciej Grzywaczewski, wiceprezes producenckiej ATM Grupy.

Jej zysk netto wzrósł w I kwartale o 73,7 proc. do 1,5 mln zł, a przychody zwiększyły się o 9,4 proc. do 27,4 mln zł. ATM Grupa to największy niezależny polski producent telewizyjny i filmowy, z jego studiów wyszły takie seriale i programy, jak m.in.: „Ojciec Mateusz", „Ranczo", "Pitbull", czy „Bar".

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie