Z naszych informacji wynika, że Agora, właściciel m.in. „Gazety Wyborczej" i sieci kin Helios, kończy prace nad serwisem, który ma oferować w Internecie muzykę w tzw. streamingu – czyli dla abonentów serwisu w Internecie.
Agora tego nie komentuje. – O nowych przedsięwzięciach informujemy, kiedy jesteśmy gotowi zaprezentować je naszym odbiorcom – mówi Urszula Strych, rzeczniczka spółki.
Jak podaje nasze źródło, nad serwisem pracuje zespół Grupy Radiowej Agory, który odpowiada za serwis Tuba.fm.
– Biznesowo to bardzo dobry pomysł, bo takich platform wiele w Polsce dziś nie ma, nie ma Google Music, także streamingowy serwis Apple'a jeszcze do nas nie zawitał, więc w dłuższym terminie Agora ma szansę zająć w tym obszarze silną pozycję – ocenia Piotr Janik, analityk KBC Securities. – Finansowo nie należy natomiast oczekiwać z tego przedsięwzięcia szybkich zysków, to jest start-up, który będzie się rozwijał przez dłuższy czas – dodaje.
W Polsce na podobnym pomyśle oparty był na razie tylko serwis Niagaro.pl grupy Eurozet, który jednak nie informuje, ilu ma dziś abonentów. Według założeń w czerwcu miał mieć 750 tys. użytkowników, w tym 20 tys. korzystających odpłatnie. Z naszych informacji wynika, że to się nie udało.