Reklama

Amazon rozpoczął oficjalną wojnę z sieciami handlowymi

Sobotnia akcja promocyjna największego sprzedawcy w sieci doprowadziła do furii tradycyjne sieci handlowe

Publikacja: 11.12.2011 19:37

Amazon rozpoczął oficjalną wojnę z sieciami handlowymi

Foto: Bloomberg

Tylko amerykańscy klienci Amazona mogli skorzystać 10 grudnia z wyjątkowo atrakcyjnej promocji. Za samo skorzystanie z aplikacji Price Check porównującej ceny produktów z oferty internetowego giganta z tradycyjnymi sklepami mogli dostać 5 proc. zniżki (maksymalnie do 5 dol.).

34 mld dol.

przekroczyły w 2010 r. przychody Amazona. To o niemal 40 procent więcej niż rok wcześniej

Zazwyczaj najatrakcyjniejsze okazywały się oczywiście ceny Amazona. – W samym środku sezonu świątecznego rozpoczęto akcję, która nie ma nic wspólnego z uczciwą konkurencją - grzmieli wczoraj przedstawiciele sieci handlowych.

Klienci chętnie korzystali z aplikacji poprzez telefony komórkowe i zdaniem handlowców wielu zrezygnowało ze zrobienia zakupów w sklepach, wybierając Internet.

Reklama
Reklama

- To atak na branżę, zatrudniającą pracowników lokalnych. Nie ma nic wspólnego z uczciwą rywalizacją - mówiła senator Olympia Snowe. Z kolei Amazon ripostował, że oferta został przygotowana z myślą o korzyściach dla konsumentów, a jej celem nie było atakowanie małych firm.

Amazonowi pomaga skomplikowane wbrew pozorom amerykańskie prawo. Firma ma swoje centra dystrybucyjne w stanach, w których system podatkowy jest bardziej przyjazny, a stawki obciążeń niższe. Dzięki temu ma na wejściu lepszą ofertę cenową w stosunku do sklepów, które winnych lokalizacjach muszą płacić wyższe podatki lokalne.

Kalifornia zmusiła centralę Amazona, aby mimo stosowanych zabiegów z preferencyjnymi lokalizacjami centrów dystrybucyjnych płacił stanowe podatki, skoro dostarcza tam towary. Stanie się to dopiero we wrześniu2012 r.

Pod obrady Kongresu wpłynął już dokument Marketplace Fairness Act, który ma wprowadzić takie uregulowania w całym kraju. Zważywszy na duże różnice w prawodawstwie stanowym, będzie to jednak trudne. Do tego czasu pozycja Amazona na rynku handlowym będzie się dalej umacniać.

O wynikach sobotniej akcji firma na razie nie poinformowała.

Tylko amerykańscy klienci Amazona mogli skorzystać 10 grudnia z wyjątkowo atrakcyjnej promocji. Za samo skorzystanie z aplikacji Price Check porównującej ceny produktów z oferty internetowego giganta z tradycyjnymi sklepami mogli dostać 5 proc. zniżki (maksymalnie do 5 dol.).

34 mld dol.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Reklama
Reklama