Miliony okazji w Internecie

W 2011 roku serwisy zakupów grupowych sprzedały 3,5 mln kuponów za 400 mln zł Mają już ponad 6 milionów użyt­kow­ni­ków Największy jest Gro­upon z 260 mln zł ob­ro­tów

Aktualizacja: 17.02.2012 07:28 Publikacja: 17.02.2012 03:16

Za­ku­py gru­po­we prze­bo­jem zdo­by­ły ser­ca in­ter­nau­tów

Za­ku­py gru­po­we prze­bo­jem zdo­by­ły ser­ca in­ter­nau­tów

Foto: Materiały Inwestora

Red

Za­ku­py gru­po­we prze­bo­jem zdo­by­ły ser­ca in­ter­nau­tów. W koń­cu kto nie lu­bi ce­no­wych oka­zji, choć w tym przy­pad­ku pro­mo­cyj­ny wy­jazd week­en­do­wy czy kar­net do re­stau­ra­cji wią­żą się z ko­niecz­no­ścią za­ku­pu ofer­ty przez okre­ślo­ną licz­bę osób.

Jed­nak pro­ble­mu z tym nie ma. Z da­nych fir­my PBI wy­ni­ka, że w kwiet­niu 2010 r., gdy w Pol­sce wy­star­to­wał Gru­per, pierw­szy u nas ser­wis za­ku­pów gru­po­wych, licz­ba użyt­kow­ni­ków wy­no­si­ła nie­co po­nad 500 tys. osób. W li­sto­pa­dzie 2011 r. ten seg­ment han­dlu in­ter­ne­to­we­go miał ich już po­nad 6,1 mln. Z na­szych sza­cun­ków, opar­tych na da­nych prze­ka­za­nych przez fir­my, wy­ni­ka, że Po­la­cy w 2011 r. ku­pi­li na­wet 3,5 mln ku­po­nów ra­ba­to­wych. O ile w pierw­szym kwar­ta­le sprze­da­wa­ło się do 150 tys. ku­po­nów mie­sięcz­nie, to póź­niej już na­wet do 400 tys.

Wąt­pli­wo­ści, zwłasz­cza ser­wi­su Gru­per, bu­dzi to, że wciąż głów­nym mier­ni­kiem suk­ce­su ser­wi­sów jest licz­ba użyt­kow­ni­ków. W tym uję­ciu w li­sto­pa­dzie 2011 r. miał on ich 1,7 mln, zaś Ci­te­am z gru­py Al­le­gro już 2,4 mln. Pro­wa­dzi pol­ska spół­ka ame­ry­kań­skie­go Gro­upo­na z 3,5 mln użyt­kow­ni­ków. – Ale li­de­ra­mi są te por­ta­le, któ­re mo­gą się po­chwa­lić naj­więk­szą licz­bą i naj­wyż­szą war­to­ścią ge­ne­ro­wa­nych trans­ak­cji – mó­wi To­masz Da­lach, współ­za­ło­ży­ciel i czło­nek za­rzą­du Gru­per.pl. Je­go ser­wis w 2011 r. sprze­dał ok. 900 tys. ku­po­nów.

– W cią­gu nie­mal ro­ku dzia­łal­no­ści na ryn­ku sprze­da­li­śmy 515 tys. ku­po­nów zniż­ko­wych – in­for­mu­je z ko­lei Mar­ta Krau­ze, dy­rek­tor Ci­te­am.pl.

– Ja­ko spół­ka gieł­do­wa po­da­je­my wy­łącz­nie da­ne w uję­ciu glo­bal­nym – za­strze­ga Ar­tur Bed­narz, rzecz­nik Gro­upon Pol­ska. Jed­nak i tak wia­do­mo, że ser­wis jest zde­cy­do­wa­nym li­de­rem te­go ryn­ku w Pol­sce.

Z bran­żo­we­go ze­sta­wie­nia, do któ­re­go do­tar­ła „Rz", wy­ni­ka bo­wiem, że przy­cho­dy Gro­upo­na w Pol­sce mo­gły wy­nieść w 2011 r. po­nad 260 mln zł, co da­je mu na­wet 70-proc. udział w ryn­ku, jed­nak kon­ku­ren­cja sza­cu­je, że jest on mniej­szy,  na po­zio­mie 55 – 60 proc. Wi­ce­li­de­rem jest Gru­per, któ­re­go przy­cho­dy wy­nio­sły 40 – 50 mln zł, Ci­te­am zaś miał ok. 20 mln zł.

Moż­na mó­wić o kla­pie ser­wi­su Hap­py­Day na­le­żą­ce­go do Ago­ry. Z na­szych in­for­ma­cji wy­ni­ka, że mi­mo du­żej pro­mo­cji je­go ob­ro­ty w 2011 r. wy­nio­sły tyl­ko po­nad 1,1 mln zł.

– Dy­na­mi­ka sek­to­ra za­ku­pów gru­po­wych jest ogrom­na. Po po­cząt­ko­wej fa­zie po­pu­lar­no­ści usług SPA i ga­stro­no­mii za­ku­py gru­po­we otwie­ra­ją się na no­we ob­sza­ry – mó­wi Adam Ka­li­szew­ski, rzecz­nik pra­so­wy My­De­al.pl. Ser­wis sprze­dał w 2011 r. 350 tys. ku­po­nów, a 25 proc. ob­ro­tu to sek­tor tu­ry­stycz­ny. Gro­upon miał naj­więk­szy udział usług ko­sme­tycz­nych i me­dycz­nych – 27 proc.

Za­ku­py gru­po­we prze­bo­jem zdo­by­ły ser­ca in­ter­nau­tów. W koń­cu kto nie lu­bi ce­no­wych oka­zji, choć w tym przy­pad­ku pro­mo­cyj­ny wy­jazd week­en­do­wy czy kar­net do re­stau­ra­cji wią­żą się z ko­niecz­no­ścią za­ku­pu ofer­ty przez okre­ślo­ną licz­bę osób.

Jed­nak pro­ble­mu z tym nie ma. Z da­nych fir­my PBI wy­ni­ka, że w kwiet­niu 2010 r., gdy w Pol­sce wy­star­to­wał Gru­per, pierw­szy u nas ser­wis za­ku­pów gru­po­wych, licz­ba użyt­kow­ni­ków wy­no­si­ła nie­co po­nad 500 tys. osób. W li­sto­pa­dzie 2011 r. ten seg­ment han­dlu in­ter­ne­to­we­go miał ich już po­nad 6,1 mln. Z na­szych sza­cun­ków, opar­tych na da­nych prze­ka­za­nych przez fir­my, wy­ni­ka, że Po­la­cy w 2011 r. ku­pi­li na­wet 3,5 mln ku­po­nów ra­ba­to­wych. O ile w pierw­szym kwar­ta­le sprze­da­wa­ło się do 150 tys. ku­po­nów mie­sięcz­nie, to póź­niej już na­wet do 400 tys.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych