Reklama
Rozwiń

Miliony okazji w Internecie

W 2011 roku serwisy zakupów grupowych sprzedały 3,5 mln kuponów za 400 mln zł Mają już ponad 6 milionów użyt­kow­ni­ków Największy jest Gro­upon z 260 mln zł ob­ro­tów

Aktualizacja: 17.02.2012 07:28 Publikacja: 17.02.2012 03:16

Za­ku­py gru­po­we prze­bo­jem zdo­by­ły ser­ca in­ter­nau­tów

Za­ku­py gru­po­we prze­bo­jem zdo­by­ły ser­ca in­ter­nau­tów

Foto: Materiały Inwestora

Red

Za­ku­py gru­po­we prze­bo­jem zdo­by­ły ser­ca in­ter­nau­tów. W koń­cu kto nie lu­bi ce­no­wych oka­zji, choć w tym przy­pad­ku pro­mo­cyj­ny wy­jazd week­en­do­wy czy kar­net do re­stau­ra­cji wią­żą się z ko­niecz­no­ścią za­ku­pu ofer­ty przez okre­ślo­ną licz­bę osób.

Jed­nak pro­ble­mu z tym nie ma. Z da­nych fir­my PBI wy­ni­ka, że w kwiet­niu 2010 r., gdy w Pol­sce wy­star­to­wał Gru­per, pierw­szy u nas ser­wis za­ku­pów gru­po­wych, licz­ba użyt­kow­ni­ków wy­no­si­ła nie­co po­nad 500 tys. osób. W li­sto­pa­dzie 2011 r. ten seg­ment han­dlu in­ter­ne­to­we­go miał ich już po­nad 6,1 mln. Z na­szych sza­cun­ków, opar­tych na da­nych prze­ka­za­nych przez fir­my, wy­ni­ka, że Po­la­cy w 2011 r. ku­pi­li na­wet 3,5 mln ku­po­nów ra­ba­to­wych. O ile w pierw­szym kwar­ta­le sprze­da­wa­ło się do 150 tys. ku­po­nów mie­sięcz­nie, to póź­niej już na­wet do 400 tys.

Wąt­pli­wo­ści, zwłasz­cza ser­wi­su Gru­per, bu­dzi to, że wciąż głów­nym mier­ni­kiem suk­ce­su ser­wi­sów jest licz­ba użyt­kow­ni­ków. W tym uję­ciu w li­sto­pa­dzie 2011 r. miał on ich 1,7 mln, zaś Ci­te­am z gru­py Al­le­gro już 2,4 mln. Pro­wa­dzi pol­ska spół­ka ame­ry­kań­skie­go Gro­upo­na z 3,5 mln użyt­kow­ni­ków. – Ale li­de­ra­mi są te por­ta­le, któ­re mo­gą się po­chwa­lić naj­więk­szą licz­bą i naj­wyż­szą war­to­ścią ge­ne­ro­wa­nych trans­ak­cji – mó­wi To­masz Da­lach, współ­za­ło­ży­ciel i czło­nek za­rzą­du Gru­per.pl. Je­go ser­wis w 2011 r. sprze­dał ok. 900 tys. ku­po­nów.

– W cią­gu nie­mal ro­ku dzia­łal­no­ści na ryn­ku sprze­da­li­śmy 515 tys. ku­po­nów zniż­ko­wych – in­for­mu­je z ko­lei Mar­ta Krau­ze, dy­rek­tor Ci­te­am.pl.

– Ja­ko spół­ka gieł­do­wa po­da­je­my wy­łącz­nie da­ne w uję­ciu glo­bal­nym – za­strze­ga Ar­tur Bed­narz, rzecz­nik Gro­upon Pol­ska. Jed­nak i tak wia­do­mo, że ser­wis jest zde­cy­do­wa­nym li­de­rem te­go ryn­ku w Pol­sce.

Reklama
Reklama

Z bran­żo­we­go ze­sta­wie­nia, do któ­re­go do­tar­ła „Rz", wy­ni­ka bo­wiem, że przy­cho­dy Gro­upo­na w Pol­sce mo­gły wy­nieść w 2011 r. po­nad 260 mln zł, co da­je mu na­wet 70-proc. udział w ryn­ku, jed­nak kon­ku­ren­cja sza­cu­je, że jest on mniej­szy,  na po­zio­mie 55 – 60 proc. Wi­ce­li­de­rem jest Gru­per, któ­re­go przy­cho­dy wy­nio­sły 40 – 50 mln zł, Ci­te­am zaś miał ok. 20 mln zł.

Moż­na mó­wić o kla­pie ser­wi­su Hap­py­Day na­le­żą­ce­go do Ago­ry. Z na­szych in­for­ma­cji wy­ni­ka, że mi­mo du­żej pro­mo­cji je­go ob­ro­ty w 2011 r. wy­nio­sły tyl­ko po­nad 1,1 mln zł.

– Dy­na­mi­ka sek­to­ra za­ku­pów gru­po­wych jest ogrom­na. Po po­cząt­ko­wej fa­zie po­pu­lar­no­ści usług SPA i ga­stro­no­mii za­ku­py gru­po­we otwie­ra­ją się na no­we ob­sza­ry – mó­wi Adam Ka­li­szew­ski, rzecz­nik pra­so­wy My­De­al.pl. Ser­wis sprze­dał w 2011 r. 350 tys. ku­po­nów, a 25 proc. ob­ro­tu to sek­tor tu­ry­stycz­ny. Gro­upon miał naj­więk­szy udział usług ko­sme­tycz­nych i me­dycz­nych – 27 proc.

Za­ku­py gru­po­we prze­bo­jem zdo­by­ły ser­ca in­ter­nau­tów. W koń­cu kto nie lu­bi ce­no­wych oka­zji, choć w tym przy­pad­ku pro­mo­cyj­ny wy­jazd week­en­do­wy czy kar­net do re­stau­ra­cji wią­żą się z ko­niecz­no­ścią za­ku­pu ofer­ty przez okre­ślo­ną licz­bę osób.

Jed­nak pro­ble­mu z tym nie ma. Z da­nych fir­my PBI wy­ni­ka, że w kwiet­niu 2010 r., gdy w Pol­sce wy­star­to­wał Gru­per, pierw­szy u nas ser­wis za­ku­pów gru­po­wych, licz­ba użyt­kow­ni­ków wy­no­si­ła nie­co po­nad 500 tys. osób. W li­sto­pa­dzie 2011 r. ten seg­ment han­dlu in­ter­ne­to­we­go miał ich już po­nad 6,1 mln. Z na­szych sza­cun­ków, opar­tych na da­nych prze­ka­za­nych przez fir­my, wy­ni­ka, że Po­la­cy w 2011 r. ku­pi­li na­wet 3,5 mln ku­po­nów ra­ba­to­wych. O ile w pierw­szym kwar­ta­le sprze­da­wa­ło się do 150 tys. ku­po­nów mie­sięcz­nie, to póź­niej już na­wet do 400 tys.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama