Reklama
Rozwiń
Reklama

Multimedia mają zgodę na przejęcie Streamu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pozwolił telewizjom kablowym na transakcję. Multimedia mogą kupić Stream – wynika z informacji „Rz”

Publikacja: 19.04.2012 05:00

Ani Urząd, ani Multimedia nie chciały wypowiadać się na ten temat, choć UOKiK podjął decyzję kilka dni temu i wieść o tym krążyła wśród zainteresowanych. Z publikacją komunikatów wstrzymywano się do czasu aż zakończy się obieg oficjalnej korespondencji między Multimediami i UOKiK.

– Decyzja Urzędu jest pozytywna i bezwarunkowa – mówi osoba zbliżona do sprawy.

Zgoda UOKiK jest istotna przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze – dla giełdowych inwestorów, którzy mają akcje grupy MNI – głównego udziałowca Streamu. Ponad 110 mln zł, jakie MNI otrzyma za około 70 proc. kablówki, posłużą m. in. na zmniejszenie obciążeń kredytowych. Zgodnie z deklaracjami Andrzeja Piechockiego, prezesa MNI, większość z tej kwoty – 70 mln zł – trafi do banków, w których grupa zaciągnęła kredyty, głównie do BRE.

W sumie Multimedia zapłacą za Stream 153 mln zł. Do tej pory wyłożyły niecałe 20 mln zł, w tym kilka milionów z około 50 mln zł, które otrzymają mniejszościowi właściciele kablówki.

Przejęcie Streamu może przyspieszyć zmiany właścicielskie w samych Multimediach. Po transakcji będą drugim po UPC operatorem kablowym w kraju z 18-proc. udziałem. – Rozmowy już się zaczęły – mówi jeden z naszych rozmówców. Bank

Reklama
Reklama

inwestycyjny JP?Morgan wspiera właścicieli Multimediów: Tomka Ulatowskiego i Ygala Ozechova przy wyborze najkorzystniejszej opcji. W grę wchodzi sprzedaż całej firmy inwestorowi branżowemu bądź pakietu na rzecz instytucji finansowej.

Ani Urząd, ani Multimedia nie chciały wypowiadać się na ten temat, choć UOKiK podjął decyzję kilka dni temu i wieść o tym krążyła wśród zainteresowanych. Z publikacją komunikatów wstrzymywano się do czasu aż zakończy się obieg oficjalnej korespondencji między Multimediami i UOKiK.

– Decyzja Urzędu jest pozytywna i bezwarunkowa – mówi osoba zbliżona do sprawy.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama