W Polsce nasycenie płatną telewizją będzie jeszcze w ciągu najbliższych czterech lat powoli rosło – oceniają eksperci z PricewaterhouseCoopers w najnowszym raporcie z prognozami dla rynku mediów i rozrywki. Według firmy wartość polskiego rynku płatnej telewizji – obecnie siódmego w regionie – wzrośnie z 1,8 mld dol. w 2011 r. do 2,4 mld dol. w 2016 r.
Zarówno klientów, jak i wpływów płatnym telewizjom będzie już jednak na nasycającym się rynku przybywało bardzo powoli. Na koniec ubiegłego roku płatną telewizję miało na naszym rynku według PwC prawie 80 proc. gospodarstw domowych (z ok. 14 mln wszystkich). W tym roku ten odsetek wzrośnie do 82,5 proc., a za cztery lata dobije do 92,4 proc.
Klientami telewizji satelitarnych w tym roku w Polsce będzie według PwC niecałe 48 proc. gospodarstw domowych, a w 2016 r. ten odsetek wzrośnie do 51,5 proc. Z kolei kablówki i ewentualną płatną naziemną telewizję (jeśli taka oferta ruszy w Polsce) będzie odbierało w Polsce wtedy 34,6 proc.
Nieistniejąca na razie na naszym rynku płatna telewizja naziemna w Europie działa z powodzeniem np. we Francji (4 mln klientów), Włoszech (3 mln klientów, z czego 2 mln oferty pre-paid) czy w Hiszpanii (400 tys. klientów).