Informacje biznesowe są największą gałęzią całego światowego rynku business-to-business, do którego PwC w swoich prognozach zalicza także książki dla profesjonalistów, magazyny rozpowszechnianie w zamkniętej sprzedaży oraz spersonalizowaną reklamę kierowaną do użytkowników np. przez urządzenia mobilne.
Globalne wydatki na biznesowe informacje w tym roku wyniosą 81,37 mld dol. i będą stanowiły 42 proc. wszystkich wydatków na działania b2b, a w 2016 roku sięgną już 97,6 mld dol. i wciąż będą stanowić 43 proc. tego rynku.
Firmy coraz więcej wydaja nie tylko na pozyskiwanie informacji finansowych o konkurencji i branżach, ale też na badania konsumenckie i branżowe analizy oraz opracowania marketingowe, w tym te dotyczące działań, jakie prowadza użytkownicy sieci społecznościowych. Wprawdzie w naszym rejonie – Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu, wpływy pozyskiwane z informacji stricte finansowych z powodu kryzysu w 2011 roku lekko się skurczyły, jednak w kolejnych latach znów będą powoli rosły – informacji będzie potrzebować zwłaszcza sektor nieruchomościowy.
Powoli rosnąć będą tez przychody z informacji grodzonych przez branżę marketingową, która m.in. bada bardzo szybko rozwijający się rynek sieci społecznościowych oraz gromadzi cenne dla firm informacje na temat użytkowników takich portali.
W Europie Środkowej Polska jest państwem, w którym na tego typu aktywności wydaje się najwięcej tuz po Rosji – w tym roku będzie to 492 mln dol. W 2016 r. będzie już 541 mln dol., a w Rosji przekroczy wtedy 1 mld dol.