Reklama
Rozwiń

Liczba klientów płatnej telewizji pnie się w górę

Liczba gospodarstw domowych, które w przyszłym roku będą odbierać płatną telewizje na świecie wzrośnie o 5 proc. do 907 mln. Coraz więcej jest klientów oferty HD (kanały w wysokiej rozdzielczości) i IPTV (telewizji wykorzystującej łącza internetowe)

Aktualizacja: 19.12.2012 14:54 Publikacja: 19.12.2012 14:47

Liczba klientów płatnej telewizji pnie się w górę

Foto: Bloomberg

Wszystko wskazuje na to, że Internet w postaci takich serwisów jak Netflix czy Hulu w USA nie odbiera na razie klientów operatorom „tradycyjnej" płatnej telewizji.

Samych klientów IPTV będzie przyszłym roku już 79,3 mln. – Ponad połowa nowych przyłączeń netto (po odliczeniu klientów, którzy zrezygnują z tej usługi) będzie pochodziła z rejonu Azji i Pacyfiku. W samych Chinach w przyszłym roku przybędą 3 mln klientów IPTV – podaja autorzy prognozy, analitycy firmy  ABI Research.

Najwięcej będzie globalnie abonentów kablówek, ale z powodu szybkiego wzrostu popularności IPTV odsetek gospodarstw korzystających z tej formy płatnej telewizji spadnie na świecie z obecnych 66,2 proc. do 65,4 proc. w 2013 roku. – Wzrost liczby klientów platform satelitarnych, kablówek i IPTV jest silny, ale już np. naziemna telewizja cyfrowa nie odnotowywała wzrostu liczby klientów – komentuje Jake Sanders, wiceprezydent i dyrektor ABI Research ds. prognoz.

Przybywa też klientów pakietów zawierających kanały w wysokiej rozdzielczości (HD). Globalnie stanowią już jedną trzecią wszystkich subskrybentów płatnej telewizji. W Ameryce Północnej jest ich najwięcej, bo już 84 proc. wszystkich, a w Europie Wschodniej: 76 proc. – Popularność usług HD dalej będzie rosła. Przewidujemy, ze w 2013 roku już 38 proc. wszystkich klientów paltnejt telewizji będzie korzystało z pakietów HD – komentuje Khin Sandi Lynn, analityczka ABI Research.

Z najnowszego raportu brytyjskiego regulatora rynku telekomunikacyjno-mediowego o stanie rynku komunikacji wynika, że w Europie głównym dostawcą kanałów HD jest naziemna telewizja cyfrowa ( odbiera ją 16,4 mln domów), a w USA – kablówki (mają tam 24,6 mln klientów).

Kanały HD odbiera prawie połowa klientów płatnej TV ( 49 proc.), niewiele mniej widzów australijskich (46 proc.) i brytyjskich (41 proc.).

-ele

Wszystko wskazuje na to, że Internet w postaci takich serwisów jak Netflix czy Hulu w USA nie odbiera na razie klientów operatorom „tradycyjnej" płatnej telewizji.

Samych klientów IPTV będzie przyszłym roku już 79,3 mln. – Ponad połowa nowych przyłączeń netto (po odliczeniu klientów, którzy zrezygnują z tej usługi) będzie pochodziła z rejonu Azji i Pacyfiku. W samych Chinach w przyszłym roku przybędą 3 mln klientów IPTV – podaja autorzy prognozy, analitycy firmy  ABI Research.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji