Liczba klientów płatnej telewizji pnie się w górę

Liczba gospodarstw domowych, które w przyszłym roku będą odbierać płatną telewizje na świecie wzrośnie o 5 proc. do 907 mln. Coraz więcej jest klientów oferty HD (kanały w wysokiej rozdzielczości) i IPTV (telewizji wykorzystującej łącza internetowe)

Aktualizacja: 19.12.2012 14:54 Publikacja: 19.12.2012 14:47

Liczba klientów płatnej telewizji pnie się w górę

Foto: Bloomberg

Wszystko wskazuje na to, że Internet w postaci takich serwisów jak Netflix czy Hulu w USA nie odbiera na razie klientów operatorom „tradycyjnej" płatnej telewizji.

Samych klientów IPTV będzie przyszłym roku już 79,3 mln. – Ponad połowa nowych przyłączeń netto (po odliczeniu klientów, którzy zrezygnują z tej usługi) będzie pochodziła z rejonu Azji i Pacyfiku. W samych Chinach w przyszłym roku przybędą 3 mln klientów IPTV – podaja autorzy prognozy, analitycy firmy  ABI Research.

Najwięcej będzie globalnie abonentów kablówek, ale z powodu szybkiego wzrostu popularności IPTV odsetek gospodarstw korzystających z tej formy płatnej telewizji spadnie na świecie z obecnych 66,2 proc. do 65,4 proc. w 2013 roku. – Wzrost liczby klientów platform satelitarnych, kablówek i IPTV jest silny, ale już np. naziemna telewizja cyfrowa nie odnotowywała wzrostu liczby klientów – komentuje Jake Sanders, wiceprezydent i dyrektor ABI Research ds. prognoz.

Przybywa też klientów pakietów zawierających kanały w wysokiej rozdzielczości (HD). Globalnie stanowią już jedną trzecią wszystkich subskrybentów płatnej telewizji. W Ameryce Północnej jest ich najwięcej, bo już 84 proc. wszystkich, a w Europie Wschodniej: 76 proc. – Popularność usług HD dalej będzie rosła. Przewidujemy, ze w 2013 roku już 38 proc. wszystkich klientów paltnejt telewizji będzie korzystało z pakietów HD – komentuje Khin Sandi Lynn, analityczka ABI Research.

Z najnowszego raportu brytyjskiego regulatora rynku telekomunikacyjno-mediowego o stanie rynku komunikacji wynika, że w Europie głównym dostawcą kanałów HD jest naziemna telewizja cyfrowa ( odbiera ją 16,4 mln domów), a w USA – kablówki (mają tam 24,6 mln klientów).

Kanały HD odbiera prawie połowa klientów płatnej TV ( 49 proc.), niewiele mniej widzów australijskich (46 proc.) i brytyjskich (41 proc.).

-ele

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie