Wszystko wskazuje na to, że Internet w postaci takich serwisów jak Netflix czy Hulu w USA nie odbiera na razie klientów operatorom „tradycyjnej" płatnej telewizji.
Samych klientów IPTV będzie przyszłym roku już 79,3 mln. – Ponad połowa nowych przyłączeń netto (po odliczeniu klientów, którzy zrezygnują z tej usługi) będzie pochodziła z rejonu Azji i Pacyfiku. W samych Chinach w przyszłym roku przybędą 3 mln klientów IPTV – podaja autorzy prognozy, analitycy firmy ABI Research.
Najwięcej będzie globalnie abonentów kablówek, ale z powodu szybkiego wzrostu popularności IPTV odsetek gospodarstw korzystających z tej formy płatnej telewizji spadnie na świecie z obecnych 66,2 proc. do 65,4 proc. w 2013 roku. – Wzrost liczby klientów platform satelitarnych, kablówek i IPTV jest silny, ale już np. naziemna telewizja cyfrowa nie odnotowywała wzrostu liczby klientów – komentuje Jake Sanders, wiceprezydent i dyrektor ABI Research ds. prognoz.
Przybywa też klientów pakietów zawierających kanały w wysokiej rozdzielczości (HD). Globalnie stanowią już jedną trzecią wszystkich subskrybentów płatnej telewizji. W Ameryce Północnej jest ich najwięcej, bo już 84 proc. wszystkich, a w Europie Wschodniej: 76 proc. – Popularność usług HD dalej będzie rosła. Przewidujemy, ze w 2013 roku już 38 proc. wszystkich klientów paltnejt telewizji będzie korzystało z pakietów HD – komentuje Khin Sandi Lynn, analityczka ABI Research.
Z najnowszego raportu brytyjskiego regulatora rynku telekomunikacyjno-mediowego o stanie rynku komunikacji wynika, że w Europie głównym dostawcą kanałów HD jest naziemna telewizja cyfrowa ( odbiera ją 16,4 mln domów), a w USA – kablówki (mają tam 24,6 mln klientów).