Reklama
Rozwiń

Jeśli Walentynki, to tylko przez Internet

Polacy, zwłaszcza katolicy, sceptycznie podchodzą do święta 14 lutego. Portale randkowe przeżywają jednak w tym czasie oblężenie – podaje raport World Dating Company.

Publikacja: 08.02.2013 10:49

Jeśli Walentynki, to tylko przez Internet

Foto: Fotorzepa, Bosiacki Roman Bos Roman Bosiacki

Walentynki to wielka komercyjna machina, która w Stanach Zjednoczonych oznacza wydatki w wysokości 17,6 mld dol. Właśnie tyle, zdaniem National Retail Federation, Amerykanie wydali w ubiegłym roku na świeczki, balony, kartki i upominki kupowane z okazji 14 lutego. Średnio 126 dol. na głowę! W Polsce te wydatki są o wiele niższe. Według sondażu Silesia City Center 41 proc. klientów dużych centrów handlowych deklaruje wydatki na walentynkowe prezenty w wysokości od 50 do 100 zł. Jednak średnia krajowa jest zdecydowanie niższa, co w dużej mierze wynika z naszego stosunku do tego importowanego z Zachodu święta.

Pokazuje to raport przygotowany przez firmę World Dating Company, będącą właścicielem serwisów: Przeznaczeni.pl skierowanego do katolików, MlodeSerca.pl dla osób po czterdziestce oraz ZakochanyRodzic.pl dla samotnych rodziców. Zgromadziły łącznie niemal pół miliona zarejestrowanych użytkowników. Z portali randkowych korzysta około 5 mln Polaków.

Trzy czwarte katolików z serwisu Przeznaczeni.pl nie obchodzi importowanego z Zachodu święta, a niemal 40 proc. z nich czuje się rozdrażnionych otaczającym je blichtrem. Odmienny stosunek do Walentynek prezentują użytkownicy serwisów MlodeSerca.pl i ZakochanyRodzic.pl: dwie trzecie z nich deklaruje chęć świętowania z okazji 14 lutego, a aż 84 proc. samotnych rodziców chciałoby tego dnia wyjść na randkę, jeśliby udało się im zostawić dzieci pod profesjonalną opieką. Aż 70 proc. tych osób chciałaby otrzymać prezenty z okazji Dnia Zakochanych. Niemal tyle samo katolików twierdzi, że na żadne upominki tego dnia nie liczy.

Z raportu World Dating Company wynika także, że ponad 50 proc. randkujących Polaków woli umówić się na spotkanie za pośrednictwem Internetu niż osobiście – również w sytuacji, kiedy dotyczy to Dnia Świętego Walentego. Umawianie się w sieci daje tym osobom okazję wcześniejszego dokładnego bliższego przyjrzenia się wybranej osobie. Ponad 50 proc. internautów biorących udział w tym badaniu zadeklarowało, że szuka przede wszystkim osoby podobnej do siebie – o zbliżonych zainteresowaniach i takiej samej sytuacji życiowej. To ostatnie podkreślają przede wszystkim samotni rodzice, którzy szukają partnerów wykazujących się zrozumieniem w obowiązkach związanych z wychowaniem dzieci.

Interesujące jest to, że aż 49 proc. użytkowników trzech portali randkowych stwierdziło, iż nie chodzi na randki. Wiele z nich nie ma zaufania do osób poznanych w sieci, a 20 proc. boi się porażki.

Mimo to serwisom tym w ciągu siedmiu lat działania udało się połączyć w pary 6,5 tys. osób, z czego 3 tys. jest już po ślubie.

Walentynki to wielka komercyjna machina, która w Stanach Zjednoczonych oznacza wydatki w wysokości 17,6 mld dol. Właśnie tyle, zdaniem National Retail Federation, Amerykanie wydali w ubiegłym roku na świeczki, balony, kartki i upominki kupowane z okazji 14 lutego. Średnio 126 dol. na głowę! W Polsce te wydatki są o wiele niższe. Według sondażu Silesia City Center 41 proc. klientów dużych centrów handlowych deklaruje wydatki na walentynkowe prezenty w wysokości od 50 do 100 zł. Jednak średnia krajowa jest zdecydowanie niższa, co w dużej mierze wynika z naszego stosunku do tego importowanego z Zachodu święta.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji