Jeśli Walentynki, to tylko przez Internet

Polacy, zwłaszcza katolicy, sceptycznie podchodzą do święta 14 lutego. Portale randkowe przeżywają jednak w tym czasie oblężenie – podaje raport World Dating Company.

Publikacja: 08.02.2013 10:49

Jeśli Walentynki, to tylko przez Internet

Foto: Fotorzepa, Bosiacki Roman Bos Roman Bosiacki

Walentynki to wielka komercyjna machina, która w Stanach Zjednoczonych oznacza wydatki w wysokości 17,6 mld dol. Właśnie tyle, zdaniem National Retail Federation, Amerykanie wydali w ubiegłym roku na świeczki, balony, kartki i upominki kupowane z okazji 14 lutego. Średnio 126 dol. na głowę! W Polsce te wydatki są o wiele niższe. Według sondażu Silesia City Center 41 proc. klientów dużych centrów handlowych deklaruje wydatki na walentynkowe prezenty w wysokości od 50 do 100 zł. Jednak średnia krajowa jest zdecydowanie niższa, co w dużej mierze wynika z naszego stosunku do tego importowanego z Zachodu święta.

Pokazuje to raport przygotowany przez firmę World Dating Company, będącą właścicielem serwisów: Przeznaczeni.pl skierowanego do katolików, MlodeSerca.pl dla osób po czterdziestce oraz ZakochanyRodzic.pl dla samotnych rodziców. Zgromadziły łącznie niemal pół miliona zarejestrowanych użytkowników. Z portali randkowych korzysta około 5 mln Polaków.

Trzy czwarte katolików z serwisu Przeznaczeni.pl nie obchodzi importowanego z Zachodu święta, a niemal 40 proc. z nich czuje się rozdrażnionych otaczającym je blichtrem. Odmienny stosunek do Walentynek prezentują użytkownicy serwisów MlodeSerca.pl i ZakochanyRodzic.pl: dwie trzecie z nich deklaruje chęć świętowania z okazji 14 lutego, a aż 84 proc. samotnych rodziców chciałoby tego dnia wyjść na randkę, jeśliby udało się im zostawić dzieci pod profesjonalną opieką. Aż 70 proc. tych osób chciałaby otrzymać prezenty z okazji Dnia Zakochanych. Niemal tyle samo katolików twierdzi, że na żadne upominki tego dnia nie liczy.

Z raportu World Dating Company wynika także, że ponad 50 proc. randkujących Polaków woli umówić się na spotkanie za pośrednictwem Internetu niż osobiście – również w sytuacji, kiedy dotyczy to Dnia Świętego Walentego. Umawianie się w sieci daje tym osobom okazję wcześniejszego dokładnego bliższego przyjrzenia się wybranej osobie. Ponad 50 proc. internautów biorących udział w tym badaniu zadeklarowało, że szuka przede wszystkim osoby podobnej do siebie – o zbliżonych zainteresowaniach i takiej samej sytuacji życiowej. To ostatnie podkreślają przede wszystkim samotni rodzice, którzy szukają partnerów wykazujących się zrozumieniem w obowiązkach związanych z wychowaniem dzieci.

Interesujące jest to, że aż 49 proc. użytkowników trzech portali randkowych stwierdziło, iż nie chodzi na randki. Wiele z nich nie ma zaufania do osób poznanych w sieci, a 20 proc. boi się porażki.

Mimo to serwisom tym w ciągu siedmiu lat działania udało się połączyć w pary 6,5 tys. osób, z czego 3 tys. jest już po ślubie.

Walentynki to wielka komercyjna machina, która w Stanach Zjednoczonych oznacza wydatki w wysokości 17,6 mld dol. Właśnie tyle, zdaniem National Retail Federation, Amerykanie wydali w ubiegłym roku na świeczki, balony, kartki i upominki kupowane z okazji 14 lutego. Średnio 126 dol. na głowę! W Polsce te wydatki są o wiele niższe. Według sondażu Silesia City Center 41 proc. klientów dużych centrów handlowych deklaruje wydatki na walentynkowe prezenty w wysokości od 50 do 100 zł. Jednak średnia krajowa jest zdecydowanie niższa, co w dużej mierze wynika z naszego stosunku do tego importowanego z Zachodu święta.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie