- Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu tego roku. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (dotychczasowa prezes G+J) i Justyna Namięta (obecnie w Burda Media Polska) – podaje Burda w komunikacie.
Połączone wydawnictwo będzie wydawać m.in. „Elle", „Elle Deco", „Instyle", „Glamour" czy „National Geographic". - Z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa Burda znajdzie się w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce – szacuje firma.
Kwoty transakcji nie podano. Z szacunków Agory, która także działa na rynku kolorowych czasopism w Polsce wynika, że w IV kwartale G+J Polska miało 12,5 proc. udziału w tym segmencie reklamy, a Burda Media Polska: 7,7 proc. Cały rynek reklamy magazynowej w Polsce Starlink oszacował w 2012 roku na 575,6 mln zł. Agora prognozuje, że w tym roku wpływy wydawców z reklamy w magazynach skurczą się jednak o kolejne 13-16 proc.
- Wierzymy w biznes wydawniczy i inwestujemy w magazyny, dlatego zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także najlepsze warunki dla kolejnych inwestycji w dziedzinie mediów elektronicznych. Dzięki temu będziemy w stanie optymalnie wykorzystać szanse biznesowe, jakie daje przedsiębiorcom rozwijająca się polska gospodarka – komentuje w komunikacie Fabrizio D'Angelo, prezes wydawnictwa Burda International.
G+J należy obecnie do niemieckiej grupy mediowej Grupy Bertelsmann, która kilka lat temu wycofała się już w Polsce z wydawnictwa książkowego Świat Książki.