Burda, wydawca „Elle" przejmuje G+J, właściciela „Glamour" i „National Geographic"

W wyniku przejęcia powstanie wydawnictwo posiadające ponad 30 czasopism i 20 stron internetowych – podają firmy

Publikacja: 17.04.2013 13:52

Burda, wydawca „Elle" przejmuje G+J, właściciela „Glamour" i „National Geographic"

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

- Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu tego roku. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (dotychczasowa prezes G+J) i Justyna Namięta (obecnie w Burda Media Polska) – podaje Burda w komunikacie.

Połączone wydawnictwo będzie wydawać m.in. „Elle", „Elle Deco", „Instyle", „Glamour" czy „National Geographic". - Z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa Burda znajdzie się w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce – szacuje firma.

Kwoty transakcji nie podano. Z szacunków Agory, która także działa na rynku kolorowych czasopism w Polsce wynika, że w IV kwartale G+J Polska miało 12,5 proc. udziału w tym segmencie reklamy, a Burda Media Polska: 7,7 proc. Cały rynek reklamy magazynowej w Polsce Starlink oszacował w 2012 roku na 575,6 mln zł. Agora prognozuje, że w tym roku wpływy wydawców z reklamy w magazynach skurczą się jednak o kolejne 13-16 proc.

- Wierzymy w biznes wydawniczy i inwestujemy w magazyny, dlatego zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także najlepsze warunki dla kolejnych inwestycji w dziedzinie mediów elektronicznych. Dzięki temu będziemy w stanie optymalnie wykorzystać szanse biznesowe, jakie daje przedsiębiorcom rozwijająca się polska gospodarka – komentuje w komunikacie Fabrizio D'Angelo, prezes wydawnictwa  Burda International.

G+J należy obecnie do niemieckiej grupy mediowej Grupy Bertelsmann, która kilka lat temu wycofała się już w Polsce z wydawnictwa książkowego Świat Książki.

– Rynek prasowy w Polsce kurczy się szybciej niż w Niemczech i nie przynosi wydawcom oczekiwanych przychodów, więc zapewne wydawca uznał, że korzystniejsze będzie dla niego sprzedanie swojej działalności tutaj lub połączenie jej z innym wydawnictwem. Rynek prasowy z cała pewnością dalej będzie się konsolidować – komentuje Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.

- Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu tego roku. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (dotychczasowa prezes G+J) i Justyna Namięta (obecnie w Burda Media Polska) – podaje Burda w komunikacie.

Połączone wydawnictwo będzie wydawać m.in. „Elle", „Elle Deco", „Instyle", „Glamour" czy „National Geographic". - Z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa Burda znajdzie się w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce – szacuje firma.

Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć