Reklama
Rozwiń
Reklama

Burda, wydawca „Elle" przejmuje G+J, właściciela „Glamour" i „National Geographic"

W wyniku przejęcia powstanie wydawnictwo posiadające ponad 30 czasopism i 20 stron internetowych – podają firmy

Publikacja: 17.04.2013 13:52

Burda, wydawca „Elle" przejmuje G+J, właściciela „Glamour" i „National Geographic"

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

- Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu tego roku. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (dotychczasowa prezes G+J) i Justyna Namięta (obecnie w Burda Media Polska) – podaje Burda w komunikacie.

Połączone wydawnictwo będzie wydawać m.in. „Elle", „Elle Deco", „Instyle", „Glamour" czy „National Geographic". - Z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa Burda znajdzie się w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce – szacuje firma.

Kwoty transakcji nie podano. Z szacunków Agory, która także działa na rynku kolorowych czasopism w Polsce wynika, że w IV kwartale G+J Polska miało 12,5 proc. udziału w tym segmencie reklamy, a Burda Media Polska: 7,7 proc. Cały rynek reklamy magazynowej w Polsce Starlink oszacował w 2012 roku na 575,6 mln zł. Agora prognozuje, że w tym roku wpływy wydawców z reklamy w magazynach skurczą się jednak o kolejne 13-16 proc.

- Wierzymy w biznes wydawniczy i inwestujemy w magazyny, dlatego zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także najlepsze warunki dla kolejnych inwestycji w dziedzinie mediów elektronicznych. Dzięki temu będziemy w stanie optymalnie wykorzystać szanse biznesowe, jakie daje przedsiębiorcom rozwijająca się polska gospodarka – komentuje w komunikacie Fabrizio D'Angelo, prezes wydawnictwa  Burda International.

G+J należy obecnie do niemieckiej grupy mediowej Grupy Bertelsmann, która kilka lat temu wycofała się już w Polsce z wydawnictwa książkowego Świat Książki.

Reklama
Reklama

– Rynek prasowy w Polsce kurczy się szybciej niż w Niemczech i nie przynosi wydawcom oczekiwanych przychodów, więc zapewne wydawca uznał, że korzystniejsze będzie dla niego sprzedanie swojej działalności tutaj lub połączenie jej z innym wydawnictwem. Rynek prasowy z cała pewnością dalej będzie się konsolidować – komentuje Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.

- Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu tego roku. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (dotychczasowa prezes G+J) i Justyna Namięta (obecnie w Burda Media Polska) – podaje Burda w komunikacie.

Połączone wydawnictwo będzie wydawać m.in. „Elle", „Elle Deco", „Instyle", „Glamour" czy „National Geographic". - Z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa Burda znajdzie się w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce – szacuje firma.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama