Burda, wydawca „Elle" przejmuje G+J, właściciela „Glamour" i „National Geographic"

W wyniku przejęcia powstanie wydawnictwo posiadające ponad 30 czasopism i 20 stron internetowych – podają firmy

Publikacja: 17.04.2013 13:52

Burda, wydawca „Elle" przejmuje G+J, właściciela „Glamour" i „National Geographic"

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

- Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu tego roku. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (dotychczasowa prezes G+J) i Justyna Namięta (obecnie w Burda Media Polska) – podaje Burda w komunikacie.

Połączone wydawnictwo będzie wydawać m.in. „Elle", „Elle Deco", „Instyle", „Glamour" czy „National Geographic". - Z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa Burda znajdzie się w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce – szacuje firma.

Kwoty transakcji nie podano. Z szacunków Agory, która także działa na rynku kolorowych czasopism w Polsce wynika, że w IV kwartale G+J Polska miało 12,5 proc. udziału w tym segmencie reklamy, a Burda Media Polska: 7,7 proc. Cały rynek reklamy magazynowej w Polsce Starlink oszacował w 2012 roku na 575,6 mln zł. Agora prognozuje, że w tym roku wpływy wydawców z reklamy w magazynach skurczą się jednak o kolejne 13-16 proc.

- Wierzymy w biznes wydawniczy i inwestujemy w magazyny, dlatego zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także najlepsze warunki dla kolejnych inwestycji w dziedzinie mediów elektronicznych. Dzięki temu będziemy w stanie optymalnie wykorzystać szanse biznesowe, jakie daje przedsiębiorcom rozwijająca się polska gospodarka – komentuje w komunikacie Fabrizio D'Angelo, prezes wydawnictwa  Burda International.

G+J należy obecnie do niemieckiej grupy mediowej Grupy Bertelsmann, która kilka lat temu wycofała się już w Polsce z wydawnictwa książkowego Świat Książki.

– Rynek prasowy w Polsce kurczy się szybciej niż w Niemczech i nie przynosi wydawcom oczekiwanych przychodów, więc zapewne wydawca uznał, że korzystniejsze będzie dla niego sprzedanie swojej działalności tutaj lub połączenie jej z innym wydawnictwem. Rynek prasowy z cała pewnością dalej będzie się konsolidować – komentuje Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.

- Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu tego roku. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (dotychczasowa prezes G+J) i Justyna Namięta (obecnie w Burda Media Polska) – podaje Burda w komunikacie.

Połączone wydawnictwo będzie wydawać m.in. „Elle", „Elle Deco", „Instyle", „Glamour" czy „National Geographic". - Z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa Burda znajdzie się w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce – szacuje firma.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie