W weekend ogłoszono pierwsze listy kampanii reklamowych nominowanych w tegorocznej edycji największego reklamowego konkursu świata. Zaprezentowano nominacje w kategoriach direct lions oraz innovation lions. W pierwszej nie udało się znaleźć żadnej ze 144 polskich prac zgłoszonych do konkursu Cannes Lions w tym roku. Jednak w drugiej kategorii na krótką listę zakwalifikowały się dwie prace z Polski.
Pierwsza nominowana praca to rozwiązanie wymyślone przez K2 Internet Grupie PZU – PZU Drive.- Produkt Drive potrafi podłączyć do Internetu dowolny samochód, przedstawić jego kierowcy istotne dane eksploatacyjne, a w razie awarii skontaktuje się z kierowcą i wyśle do niego samochód naprawczy idealnie przygotowany do usunięcia konkretnej, wykrytej usterki –wyjaśnia K2 Internet.
Drugim wyróżnionym projektem z Polski jest karta debetowa Matercard Display wymyślona i oferowana przez Getin Noble Bank. Karta ma wbudowany wyświetlacz, dzięki któremu można na niej w każdej chwili sprawdzić dostępne na koncie środki, przeczytać wiadomości od banku albo wykorzystać jako token.
W tegorocznej, jubileuszowej edycji konkursu w Cannes o najwyższe laury w 16 kategoriach walczy rekordowo dużo, bo 35,8 tys. prac głoszonych przez agencje reklamowe z 92 krajów. To o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Festiwal ruszył w tę sobotę, zakończy się uroczystą tydzień później (23 czerwca) galą, na której wręczone zostanie grand prix.