Reklama
Rozwiń

Polacy boją się być offline

Czy po zrobieniu zdjęcia odczuwasz potrzebę natychmiastowego podzielenia się nim ze znajomymi w internecie? Całkiem możliwe, że cierpisz na lęk przed byciem offline

Publikacja: 20.06.2013 11:55

Polacy boją się być offline

Foto: Bloomberg

Samsung przeprowadził badanie na polakach pod kątem zamieszczania zrobionych zdjeć w sieci. Z badań wynika, że co miesiąc Polacy robią blisko 2 miliardy zdjęć. Aż 10 proc. z nich jest udostępnianych w 60 sekund od zrobienia.

Ankietowani przyznają, że odczuwają potrzebę udostępnienia swoich zdjęć w serwisach społecznościowych w ciągu minuty od ich zrobienia. Kolejne 64 proc. naszych rodaków umieszcza w sieci zrobione przez siebie zdjęcia w ciągu tygodnia od ich wykonania. Co trzeci przyznaje także, że motywacją do zrobienia zdjęć jest chęć pokazania ich w Internecie.

Samsung jest zdania, że obecnie cierpimy na FOLO (skrót od angielskiego zwrotu „fear of living offline", czyli lęk przed byciem offline), które zastąpiło FOMO („fear of missing out" – lęk przed przegapieniem). Ludzie w coraz większym stopniu odczuwają potrzebę błyskawicznego udostępniania zdjęć pokazujących ich życie codzienne.

- Celem przeprowadzonego przez Samsung badania, którym objęto 3000 osób, było rozpoznanie dominujących trendów w dziedzinie robienia i udostępniania zdjęć. Jak pokazują wyniki, także Polacy uwielbiają dzielić się swoim życiem za pośrednictwem fotografii udostępnianych online – powiedział Olaf Krynicki z Samsung Electronics Polska.

Według statystycznego ankietowanego z grupy wiekowej 18-24, najwdzięczniejszym obiektem do sfotografowania jest on sam. Autora pozującego w pojedynkę zobaczymy na 31,3 proc. fotografii zrobionych przez osoby w tym wieku. Kobiety robią łącznie więcej „autofotek" niż mężczyźni. Jednym z najbardziej zaskakujących wniosków jest to, że Polki znacznie częściej wyrażają uczucia wobec swoich czworonożnych przyjaciół i robią im blisko dwukrotnie więcej zdjęć (11 proc.) niż Polacy (6 proc.).

Jednocześnie im więcej zdjęć udostępniamy online, tym bardziej oczywiste staje się wymieranie albumów ze zdjęciami – jedynie co trzeci ankietowany w dalszym ciągu korzysta z tej formy przechowywania swoich wspomnień, podczas gdy 63 proc. respondentów woli przechowywać swoje zdjęcia na Facebooku. Młodsze pokolenie w jeszcze mniejszym stopniu korzysta z tradycyjnych form gromadzenia fotografii. Zaledwie 20 proc. osób w wieku od 18 do 24 lat kiedykolwiek korzystało z albumu. Co ciekawe, ich śladem idą także osoby starsze – na Facebooku swoje zdjęcia umieszcza prawie połowa (49 proc.) ankietowanych z grupy 55+.

Mimo tak wielkiej pasji do dzielenia się zdjęciami, znaczna ich część nigdy nie opuszcza aparatu. Część respondentów uważa, że przesyłanie zdjęć jest czynnością czasochłonną i skomplikowaną, w wyniku czego 22 proc. fotografii nigdy nie trafia do Internetu.

- W Wielkiej Brytanii trend znany jako FOLO jest widoczny coraz wyraźniej. Nigdy wcześniej nie robiliśmy tak wielu zdjęć, a skoro ponad 91 proc. dorosłych regularnie korzysta z sieci społecznościowych, to nic dziwnego, że zrobione fotografie chcemy od razu udostępnić innym. Mając to na uwadze Samsung stworzył aparat NX300, którego sercem jest łączność Wi-Fi, pozwalająca użytkownikowi robić, edytować i udostępniać piękne fotografie jeszcze szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej – powiedział Malcolm Andre, który w firmie Samsung odpowiada za europejski rynek produktów fotografii cyfrowej.

Samsung przeprowadził badanie na polakach pod kątem zamieszczania zrobionych zdjeć w sieci. Z badań wynika, że co miesiąc Polacy robią blisko 2 miliardy zdjęć. Aż 10 proc. z nich jest udostępnianych w 60 sekund od zrobienia.

Ankietowani przyznają, że odczuwają potrzebę udostępnienia swoich zdjęć w serwisach społecznościowych w ciągu minuty od ich zrobienia. Kolejne 64 proc. naszych rodaków umieszcza w sieci zrobione przez siebie zdjęcia w ciągu tygodnia od ich wykonania. Co trzeci przyznaje także, że motywacją do zrobienia zdjęć jest chęć pokazania ich w Internecie.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”